Förslag

Här är några förslag som jag har!

Fler bilder!
Vi medlemmar borde få ha minst 50 bilder i albumet, iallafall fler än 20! Jag har bara två platser kvar nu och jag får ju komplex när jag ska välja vilka bilder jag ska ta.... det är säkert fler som lider av liknande komplex och andra som har översprängda album.

Och nu när många av oss har digitala mojänger så är det ju lättare att ta bilder och slänga upp dem.

Varför inte göra som på fotosidan! Brons, silver och guld! Brons kan göra ditten och datten. Silver kan göra ännu mer och guld kan göra vad de vill! Eller nåt sånt? Och jag tror att en del av oss skulle vilja betala nån krona extra för det också!

Eller, ännu bättre! varför inte använda kottarna! :)

När man har samlat ihop si och så många kottar får man ha lite fler bilder osv. Dessutom kanske lite extra rabatt på frilufs-prylar. Och har man ännu fler kottar får man ännu mer rabatt och man får ha ännu fler bilder.

Om vi får något mer för de där kottarna innan de försvinner så tror jag att ni skulle få fler medlemmar och medlemmarna skulle göra fler saker, som att skriva fler artiklar, recensioner etc. Vem vet?

Bilder i inlägg!
Det borde finnas en funktion för att lägga in egna bilder i inläggen. Det vet jag har diskuterars tidigare och att det är forumet som är problemet. Men fotosidan har ju den funktionen och ett nyare forum!

Vi på utsidan är nog generellt inte på forumet lika ofta som fotosidans medlemmar. Och de är säkert fler än oss! Men istället lever vi längre och online-tiden samt medlemsantal blir nog därför i slutändan ganska lika. :)

Vi på utsidan kämpar ju också dagligen mot naturkrafter och därute kan dåliga prylar få fatala konsekvenser. Därför borde vi iallafall få rejäla saker här, iallafall minst lika bra som släktingarna på fotosidan - så att vi kan surfa tryggt och lugnt när vi är online.

Men, fler bilder i albumet är ju ett alternativ som också kan lösa "problemet".

Områder i forumet!
Bara ett förslag. Det hade kanske varit en bra grej om ni delade upp ett nytt forum med områder. T.ex efter län och samt världsdelar. Då blir det (antagligen) lättare att hitta svar och frågor om vandring, leder, paddling osv i de olika områderna.

Det var allt jag hade. :)
 

talthoff

Forumvärd
Tack för dina ideér och synpunkter !

Skall försöka svara på dom, men eftersom jag "lovat" för mycket vid ett flertal gånger förrut så tänker jag inte denna gång ge några svar på "när". "När" frågan tar vi en annan gång.

<b>Betal medlemskap</b>
Vi har sen länge olika planer att utöka funktionerna för dom som redan är betalande medlemmar, och troligen blir det så att dom "flesta" av dom nya funktionerna kommer rikta sig mot Utsidan Klubb medlemmar.

Nivåer såsom brons/silver/guld är inte heller helt otänkbara. Att blanda in kottarna i systemet är någon som åtminstone jag är anhängare av, "växla" in kottarna till "pengar" när man köper något på sajten. Jag tänker mig ungefär som bonuscheckarna på ICA, men istället för att handla till mig bonuspoäng/pengar så genererar man content till sajten på olika sätt.

Hur/Om/När det återstår att se ...

<b>Forumet</b>
Forumprogramvaran vill vi uppgradera, av massa olika skäl. Men det är också ett mycket tidskrävande jobb som desstuom måste planeras noga för att ni inte skall vara utan forum under en lång period.

Nya versionen av Vbulletin löser (nästan?) alla synpunkter som hittils framförts på själva forumdelen av Utsidan.

Ang. jämförelserna med Fotosidan så anledningen till att dom har den nya programvaran beror helt och hållet på att Fotosidan startades senare. Forumet är en mycket viktigare del av sajten Utsidan än om man jämför med Fotosidan där bilderna/poolern med betyg/kommentarer som är det mest centrala. Fotosidan kan ha gått om Utsidan i antalbesökare i forumet, men "tiden" som spenderas i forumet på Utsidan är nog faktiskt högre per besökare. Jag kan ha fel, Fotosidan som sajt har en kurva som pekar nästan spikrakt uppåt, medans Utsidans är lite mer "sakta men säkert uppåt". Hur som helst Fotosidan och Utsidan är två separata sajter, drivs med olika förutsättningar.

<b>Områden</b>
Hmmmm...man skulle kanske koppla in kartan på Utsidan till foruminlägg på något sätt. Christer får klura åt något smart.


-Thomas
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.