förolämpningar

millimeter; sa:
Mezzner har väl aldrig sagt att han anser "att man inte kan bemöta kritik av andra"? Ändå påstår du det. Han uttrycker ju blott förvåning.

Ett mycket stort problem i alla diskussioner är när respektive part lägger ord i den andres mun, som denne inte yttrat. Plötsligt diskuterar man något som aldrig hänt, istället för att hålla sig till sakfrågan.

Ja jag håller med om att det är ett mycket stort problem. Ett världsproblem som vi borde införa spöstraff på.

Sen är det ju ganska intressant att ingen reagerat på insinueringar om psykopati. Men det beror ju självklart inte på att det är ett troll vi pratar om. Då är det ju ok.

Snacka om dubbelmoral.
 
Crazy:

tidigare inlägget:
"Jojo, tänkte först att det vore bra om alla psykopater och stormaktsföreträdare kunde nöjs sig med att trycka på Caps Lock tills det känns bättre.

Men frånsett att "psykopaten" ovan tycker det är lite för roligt att dumma sig, skulle jag tro att han är rätt lite stollig och ondsint, men han tar sig på ett ganska lömskt sätt friheten att roa sig på bekostnad.

Jag menar, humorn är inte utan finess, om än lite för elak i förhållande till poängerna.

Säkert uppskattar han att bli både rescenscerad och analyserad, men det troliga är att jag får på skallen för detta


OK, det var för otydligt tydligen.

Jag tänkte så här: att posta såna Caps-Lock-inlägg där man talar om att man gör det och att folk inte kan hindra en är att jävlas med folk på ett sätt som är hopplöst att komma åt, men som är förhållandevis harmlöst. Alltså kunde det vara bra om psykopater och stormaktsföreträdare kunde ängna sig åt det, istället för att mörda folk i sin omgivning eller starta krig.

Men sen påpekade jag att även om man kan tycka att det är lite onödigt att uppröra människor här på forumet så att de mår mer eller mindre illa, så är antagligen Caps-Lock-trollet inte vare sig särskilt stollig (psykopatisk alltså) eller ondsint, utan antagligen relativt sansad och klurig som räknar ut sina practicals på det sätt han gjorde i Caps-Lock-inlägget (det som verkligen kommenterade nämnda tangent). DOCK är humorn rätt taskig eftersom den funkar bäst om, eller åtminstone riskera innebära, att folk "går i fällan" och tror att trollet är argt och bara plumpt.

Att trolla på ett forum är sannolikt också nåt som känns mer lyckat om folk uppmärksammar det och tröttar ut sig på analyser av den person som antas ha en så samhällfrånvänd inställning (fast den till stor del är fejkad).
Med min avslutning på inlägget ovan var det dock lite svårt att jävlas vidare med min analys, för trollet. Fast du tog ju å andra sidan upp den tråden istället.

Att du oroar dig för psykopatinsinuationer förvånar mig med tanke på det nickname du valt åt dig själv....



[Ändrat av Mezzner 2004-10-19 kl 21:10]
 
crazy; sa:
millimeter; sa:
Ett mycket stort problem i alla diskussioner är när respektive part lägger ord i den andres mun, som denne inte yttrat. Plötsligt diskuterar man något som aldrig hänt, istället för att hålla sig till sakfrågan.

Ja jag håller med om att det är ett mycket stort problem. Ett världsproblem som vi borde införa spöstraff på.

Sen är det ju ganska intressant att ingen reagerat på insinueringar om psykopati. Men det beror ju självklart inte på att det är ett troll vi pratar om. Då är det ju ok.

Snacka om dubbelmoral.

Ironisera så mycket du vill, så länge du inser vad problemet är. Naturligtvis är psykopatinsinuationer inte heller tufft eller smart, men det förstår du väl att jag helst klagar på dig just för att du är du?

Skämt åsido. Det jag påpekar gäller naturligtvis alla (dvs även mig själv), men just i ditt fall var det så att jag tänkte på just det att lägga ord i andras mun när jag läste ditt inlägg. Det blev liksom så uppenbart, och jag kände mig nödd och tvungen att ropa till.
 
Psukopat eller ej

Nu tycker jag att just detta troll beter sej på ett sätt som kanske tyder på en viss psykopatnatur.

Trollet har figurerat under 3 eller 4 olika användarkonton. Inläggen har, förutom när han vill ut och paddla med en tjej i Stockholm, varit påtagligt aggressiva.

Han tål inte att bli kritiserad eller ifrågasatt. Han anser dessutom att alla som inte tycker som han är dumma i huvudet och fördomsfulla.
 
Förolämpningar

Jaha du Christian, du känner dig förolämpad, ok, din sensibilitet på detta område är vad jag kan förstå väl utvecklad, kanske har du som barn och tonåring blivit mobbad och utfryst, sådant sätter helt klart sina spår i varje offer för resten av livet, du är bara att djupt beklaga.
För de som läst ditt svar på mitt inlägg framstår det helt säkert helt klart att du känner igen dig i rollen som åsiktspolis och likriktare.

Du beklagar dig över att "kvaliteten" på inläggen har sjunkit här på Utsidan, din förklaring till denna "nivåsänkning" är att detta forum har blivit de mångas forum istället för fåtalets.
Denna din negativa syn på en bred åsiktsflod talar om att du har en elitistisk, socialdarwinistisk inställning trots ditt djupa engagemang i folkrörelserna STF, Friluftsfrämjandet och Svenska Fjällklubben.

Jag instämmer i det du skriver att jag säkert kan finna exempel på hur du och dina gelikar angriper enskilda personer här på utsidan, det liknar ibland ren personförföljelse.
Att försöka göra Utsidan.se till ett kliniskt rent forum där friluftsliv, teknikaliteter och div teorier dryftas utfrån ett enda vedertaget syn och presentationssätt är verkligen att göra detta forum en otjänst.
Du tycks ändå försöka uppnå denna utopiska dröm trots din uttalade insikt om hopplösheten i din strävan.

Från det ena till det andra; hur är det ställt med jämställdheten mellan de båda könen här på Utsidan.se?
Vad jag kan se är det mycket skralt med den, representationen av det kvinnliga könet är inte ens mätbart.
Kan det vara så att tjejerna är skrämda av ordpoliser, åsiktsdito m.fl. signum för förtryck.

Visst, det finns ett kvinnoforum men är inte det att förvisa kvinnorna från finrummet till farstun.
Jag ser detta med kvinnornas nära nog nollexistens på Utsidan som att en variant av Talibanismen fått fotfäste här på detta forum, när dessutom tron på troll bland Utsidans försvarare är lika stark som tron på häxor var på 1500 och 1600-talen så inser nog de flesta att det måste till en förändring, Utsidan.se måste reformeras till det bättre.

mvh Laten
 
Symptomatiskt dock att mânga av de som klagar pà att det är likriktat etc. sállan bemödar sig med att belysa själva friluftslivet frân andra synvinklar án de hár vedertagna (vilka de nu mà vara), utan enbart ägnar sig ât att skriva klagande inlägg om sakernas tillstând i största allmánhet.
 
Re: Förolämpningar

laten; sa:
Jaha du Christian, du känner dig förolämpad, ok, din sensibilitet på detta område är vad jag kan förstå väl utvecklad, kanske har du som barn och tonåring blivit mobbad och utfryst,

osv osv osv.

Bara jag som tycker att 'mannen' ifråga verkar mer än lovligt jobbig? Att försöka vara seriös och föra en debatt är tydligen en omöjlighet.

Men som någon annan skrev. Det är ju underhållning.

mvh Christian
 
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

har ni analyserat färdigt nu?

jag provocerade er av flera anledningar.

1. Ville se om det var ok, att
ifrågasätta en så "STOR" klättrare
som göran kropp.

Hur lång är pres.tiden för att FÅ ifrågasätta
någons bedrifter?5år 10år?
Vem äger rätten?

Skulle folk själva försöka bilda sig
en egen uppfattning i frågan eller bara ställa
sig i försvarsposition?
ville dra med mig så många som möjligt.
Elak ton för att få folk att svara som vet lite mer
inte bara dom som "kände" göran och ville visa
hur "bra" polare de var egentligen. det var mest folk tillhörande görans fanclub som kände att jag
förödmjukat deras stora förebild. som gav sig
in i diskussionen för att ge sig på
en oliktänkande snarare en att möta med sakliga
argument.

det som är intressant i det är att ingen själv
har funderat och bildat sig en egen uppfattning.


2.Tonen var onödigt hård och elak , absolut för
att få uppmärksamhet på ämnet och att jag upplevt
en osund utveckling på utsidan, dvs lite väl insnöade
diskussioner, hur kan man skriva 3253 inlägg?
hur intressanta kan dom vara? jag har läst 100tals
idiotiska inlägg och svar! ni med säkert. JAG SKAPADE
EN OTREVLIG STÄMNING FÖR ATT FOLK SKULLE STANNA UPP
OCH BÖRJA TÄNKA, JAG LÄT MIG SJÄLV BLI DET SVARTA
FÅRET, ATT NI KUNDE ANVÄNDA MIG SOM SLAGTRÄ OCH
DÅLIGT EXEMPEL. det är få som postar alldeles
för mkt och sätter sig själva på alldeles för
höga hästar och har en besserwisser attityd.
som sätter standarden för vad som är rätt
eller fel.



, men vad folk har miss-
förstått är så fort man säger något som inte
passar är man ett "TROLL" enligt vissa
raketforskare här men så är det inte, när
människor börjar prata om jante, avundsjuka och
att man är ett troll, japp då är det bara
hänga med i drevet och slå tillbaka dubbelt
så hårt, problemet är att man står själv
och blir attackerad från flera håll.
av en ilsken mob.

slutsats: om du inte kan ge ett bra svar på
ett inlägg låt bli.

vem matar erat troll?

ni själva är orsaken till problemet.

kvalitetskontroll? ta er ut!


är utsidan en sekt?
[Ändrat av andreaz 2004-10-20 kl 18:22]
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.