förolämpningar

Nu har jag prövat "rapportera", mest för att se vad som går för sig. Det är nu konstaterat att det är accepterat
att kalla någon "ordblind". Vilka fler påhopp
är accepterade på Utsidan?
 
det här är tillåtet:

Inlägg: K2 - GÖRAN KROPP MELLAN FINGRARNA OCH RADERNA

SÅ HÄR TREVLIGA KAN FOLK FÅ VARA:


"En dåre på vårt forum
Personen i fråga verkar ha blivit utkastad och registrerat sej på nytt. Han/hon är endast ute efter att provocera, förmodligen en socialt missanpassad stackars individ."
SKRIVET AV:
XPAT (Magnus Foss)



"Det handlar om ett känt troll som bara skriver för att reta upp folk."
SKRVET AV:
Duracellkaninen (Christer Bratt)
 
oj - är "ordblind" ett påhopp?
det hade jag nog kunnat säga om någon utan att anse det som nedsättande, påhopp eller något annat elakt...

dyslexisk eller ordblind, de orden betyder samma sak för mig, men "ordblind" är gammaldags
för mig så är det något man kan vara och oftast bra för omgivningen att veta, så man inte påpekar felstavningar etc.
 
Som man bäddar får man ligga!

Okej, vad sägs om hela detta inlägget som förolämpning:
______________________________________
megalodonz (Andreas deee) skrev:
vadå jante? vad snackar du om?

kropp är inte min kopp te.
det är det, det handlar om

kallar du det jante? kom tillbaka när
du läst hela boken.


det finns bara en som är värd all respekt:
reinhold messner
en som inte beskyller andra klättrare för
att vara fuskare, och inte friserar med
sanningen för att tillfredställa sponsorer
och eget bankonto.FRAMFÖRALLT EN SOM
ÄR PASSIONERAD KLÄTTRARE OCH LEVER FÖR
KLÄTRTRINGEN INTE EN SOM ANVÄNDER KLÄTTRINGEN
FÖR ATT GÖRA KARRIÄR!


sebbe du får fan ta och dra ner på det
där rohypnol intaget, valium kanske?

kom in i matchen, eller du kanske gillar att
¨spela på andra plan halvan?
[Ändrat av megalodonz 2004-09-25 kl 12:14]
___________________________________

Speciellt det näst sista stycket här. "Sebbe du får fan ta och dra ner på det där rohypnol intaget, valium kanske?".

Som sagt! SOM MAN BÄDDAR FÅR MAN LIGGA!

Jag anser helt klart att vi ska använda oss av ett vettigt språk och undvika alla möjliga påhopp på enskilda personer som skriver i forumet. Sen blir det oftast som så att det hela ökar i intensitet ju länge snacket pågår. Det kan vara så att något tar inlägget som ett påhopp på dennes personlighet, och sen svarar rätt så grovt, för att sedan få ett ännu grövre svar tillbaks osv.

Jag anser inte att "ordblind" är en förolämpning stark nog för att man ska varnas. Men längre än så är det tveksamt om man kan gå. Sen är det som så att läsaren av forumet får försöka att inte ta allt så personligt. Exempelvis så har vi ju haft gånger då något skrivit att t ex "Haglöfs suger" eller att "Garmin är skit" osv. Detta har gjort att personer som älskar dessa varumärken tar väldigt illa upp och sedan svarar väldigt starkt.

/
 
TILL A.S. (Admir Smailagic)

TILL A.S. (Admir Smailagic)

så här löd inledningen på den här tråden:

"Nu har jag prövat "rapportera", mest för att se vad som går för sig. Det är nu konstaterat att det är accepterat
att kalla någon "ordblind". Vilka fler påhopp
är accepterade på Utsidan?"


HÅLL DIG TILL ÄMNET!
DU VERKAR VISST INTE FÖRSTÅ VAD SOM STÅR OVAN,
DÄEFÖR SKA JAG TA MIG TID ATT FÖRKLARA.
VAD JAG SKREV OM SEBBE RÄKNAS SOM EN
FÖROLÄMPNING, OCH DET INLÄGGET HAR TAGITS BORT AV UTSIDAN CENSUR OM DU NOTERAT DET!

INLÄGG MED LÅNADE CITAT, RADERAS TYDLIGEN INTE
OCH JAG KAN BARA BOCKA OCH BUGA ÖVER ATT DU FORTSÄTTER
ATT FÖRA MIN TALAN. OCH FÖROLÄMPA SEBBE IGEN GENOM
ATT POSTA DET CENSURERADE INLÄGGET IGEN.

DU VERKAR BARA VARA UTE ATT SKADA MIG,
OM DU INTE KAN HÅLLA ISÄR PERSON OCH ÅSIKT
HAR DU INGET HÄR ATT GÖRA!

DITT RESONEMANG ANG BILD PUBLICERINGEN VISAR
BARA HUR OTROLIGT OMOGEN DU ÄR,
5 ÅRINGAR BRUKAR RESONERA SÅ.
 
Akta capslock.

Din Capslock-knapp är nog intryckt. Kolla till vänster på tangentbordet. Knappen bör ligga under Tab och ovanför Left-shift. Då kommer dina versaler bli till gemener (dvs stora bokstäver blir små), vilket innebär att det både är lättare att läsa samt trevligare "ton" på ditt meddelande.

Om du har problem med detta så kan du maila mig för en lite mer grundlig genomgång på hur ett tangentbord fungerar.
Lycka till!
/Mvh Erik
 
Haha, om inget annat så är det i alla fall väldigt roligt att läsa dina inlägg.

Vad jag menar är att du kommer in i denna diskussion med att antyda hur synd det är om lilla dig som blir förolämpad på detta forum. Vad mitt inlägg visade är helt enkelt att du får skylla dig själv för allt skit du har kastat på andra personer här inne, och nu har du utnyttjat din chans. Folk tar dig inte på allvar längre. Det är svårt att leva som man lär!

Att jag förolämpar Sebbe? Det tror jag knappast. Jag visade bara vad du skrev om honom. För att på så sätt visa hur trovärdig du är! Sebbe har säkert läst även denna tråd och tar han illa upp av mitt inlägg så kan han gärna höra av sig och jag kommer att be om ursäkt för det. MEN, jag tror inte att han anser att jag har förolämpat honom. Snarare var det du!

Man kan inte hålla isär person och åsikt! Du är var du tycker och tänker! Dina åsikter är en del av din personlighet. Men jag skulle inte skriva något illa om dig bara för att du har dessa åsikter. Det är din rättighet. Jag framställer bara annan fakta som i vissa fall visar på motsatsen. Sen är det inte du som bestämmer vem som ska befinna sig på detta forum.

Sist men inte minst! Där går du med förolämpningarna igen! Kallar mig för "omogen" och "5 åring"! Vad är det om inte en förolämpning?

PS: Det skulle verkligen underlätta för alla om du undvek att hela tiden skriva med varsaler! DS

/
 
Vad går för sig på Utsidan.se?

Peter, det är helt klart tillåtet att skriva vad som helst här på Utsidan.se och därmed nedvärdera andra skribenter offentligt.

MEN! Du måste vara en i gänget m.a.o. socialt välanpassad och försedd med en godkännandestämpel i pannan på fingrar och tunga.
Detta välsingnade/godkända tillstånd kan du bara uppnå genom att du låter dig hjärntvättas och likriktas och kommer i fas med de andra i kollektivet Apberget.

Du vet, i Sverige är det mycket suspekt och ett sjukdomstecken om du inte beter, tycker och underordnar dig proletäriatets diktatur.
Här på utsidan finns det utnämda och självutnämda åsiktspoliser som påtagit sig uppgiften att hålla forumet rent från udda individer med obekäma åsikter och männskliga defekter.
Ja jag drar mig inte för att säga att de är medvetet eller i somliga fall omedvetet starkt påverkade av Kommunismens och Nazismens ideologier.
Stå på dig Peter!

mvh Laten
 
Re: Vad går för sig på Utsidan.se?

laten; sa:
MEN! Du måste vara en i gänget m.a.o. socialt välanpassad och försedd med en godkännandestämpel i pannan på fingrar och tunga.
Detta välsingnade/godkända tillstånd kan du bara uppnå genom att du låter dig hjärntvättas och likriktas och kommer i fas med de andra i kollektivet Apberget.

Synd att du efter tre månaders medlemsskap anser att utsidan fungerar så. Jag har svårt för förolämpningar, oavsett vem de kommer ifrån. Att det sen skulle finnas en likriktning här på utsidan håller jag inte med om. Om det fanns det skulle det knappast produceras den mängd inlägg som det gör.

Vad jag tyvärr kan konstatera är att kvaliteten på utsidan har sjunkit de senaste åren. Men från att ha varit ett forum för ett fåtal är det nu ett forum för många. Det är då oundvikligt att det förändras. Jag väljer att kalla det en nivåsänkning, men andra har säkert andra åsikter om den saken. Det är fritt att ha sin egen uppfattning.

Nä fram för konstruktiva diskussioner utan förolämpningar och personangrepp. Vilket i och för sig antagligen är en utopi. Vi har något som man brukar kalla 'den elektroniska muren'. Den gör att man skriver saker som är betydligt starkare än man skulle ha sagt, om man hade personen man skrev det till framför sig. Det misstaget gör vi alla (sök ett tag i forumet så kan du antagligen hitta exempel på att jag gjort det också). Men om vi är medvetna om detta, så kan vi också försöka undvika det.

mvh Christian
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.