Hitta inte på något dumt

Guest

Gäst
Instämmer med Roger Johansson att utsidan är kanon, en riktig oas på hela internet.
Mitt budskap till er är att ni för he... inte ska hitta på några sorts uppdateringar den närmsta framtiden så vi som har gamla datorer/webläsare plötsligt får problem med websidan. Har idag pentium 1 och 133megahertz och explorer 5,5. Nyare explorer accepteras inte i min och många andras datorer. Någon sorts uppgradering av min dator blir det inte tal om så länge den existerar. Det fungerar utmärkt som det är idag. Den laddas riktigt bra med min gamla "burk". En helt fantastisk programmerad hemsida jämfört med de flesta andra jag varit ute på.
Tack ni hemsidemakare som gjort denna sida.

Ps.
Ett förtydligande:
Ja, jag är en snål smålänning.
 
Kan bara instämma!
Fungerar bra t o m i min Atari årsmodell 1991 på 32 kvicka Mhz. Att den ser snygg ut och är navigerbar även utan Java-script tyder på elegant kodning.
 

clindh

Forumvärd
Asch, jag som just hade tänkt skriva om allt i Flash, Javascript och VRML...

Nejdå, inga nya layoutpåhitt är planerade. Forumet skall väl uppdateras vad det lider (ja jag vet att jag sagt det förut :) men jag tänkte försöka bibehålla denna slimmade design även om det kommer till en del nya funktioner.
 
Medhåll!!
Med en liiiiten inskränkning för den där Netscape-buggens skull som tyvärr inte än är fixad.

Så småningom börjar jag undra hurså det är bara jag som tjatar om det här. Finns det inga andra som använder Netscape/Mozilla-baserade webbläsare?

Christer skrev ju någon gång att buggen är känd och drabbar de ovan nämnda browsers.

/Georg
 

clindh

Forumvärd
Jag brukar själv köra Firefox mot Utsidan, det går ju fint såvitt jag kan se. Mozilla 1.7 verkar funka också, testade just nu. Vad är det du kör, Georg?
 
Mhm, nu har det hänt igen.
Ja, vad använder jag egentligen.
Du visade mig ett ställe där man skulle klicka för att ta reda på det. Var var det?

Det är Konqueror jag använder, men den är ju mozillabaserad.

Och buggen var ju det där med scrollfältet som i sin tur hade att göra med frames eller tabeller. När jag antydde problemet hade du omedelbart koll på vad jag menade, så egentligen citerar jag bara dig. ;)

/G.
 

clindh

Forumvärd
Du kör Konquerer 3.1; kanske läge att uppdatera till 3.3?

Det du råkar ut för är ju en bugg i Konquerer - det funkar som sagt i "riktig" Mozilla och Firefox - som förövrigt kan rekommenderas, rätt liten och snabb.
 
Problembeskrivning:
Det är liksom så att scrollfältet (vad heter det på gammal hederlig svenska?) fastnar ibland, fryser liksom, både på Utsidan och på alla sidor som man besöker efter att ha varit på Utsidan. Utsidan är tyvärr den enda mig kända sidan som utlöser detta problem.

/Georg
 
clindh; sa:
Du kör Konquerer 3.1; kanske läge att uppdatera till 3.3?

Det du råkar ut för är ju en bugg i Konquerer - det funkar som sagt i "riktig" Mozilla och Firefox - som förövrigt kan rekommenderas, rätt liten och snabb.

Okej, om jag verkligen är den absolut enda som har detta problem och om du kan utesluta att det beror på eran sida så måste jag väl uppdatera. Men å andra sidan är det så som trådbörjaren skrivit eller han som gjorde andra inlägget, nämligen att allting funkar kanonbra, både här hemma och ute på nätet.
Det vore endast och allenast för Utsidans skull att jag uppdaterar.

Inte för att betvivla vad du säger och rekommenderar, men det finns ju rätt många högtekniserade och komplex-komplicerade sidor på nätet...som inte orsakar problemet. Det måste ju finnas en speciell programcode på er sida som ingen annan använder, eller?

/Georg
 
sachsaren; sa:
Det är Konqueror jag använder, men den är ju mozillabaserad.

/G.

Nej du, det är den faktiskt inte. Men någon gång i framtiden så kommer man kunna byta ut webbrowser-delen av Konqueror mot Mozilla.

Jag kör Mozilla och allt fler Windows-användare hittar över till Firefox nu när Microsoft verkar ha övergivit utvecklingen av Internet Explorer.

Jag för min del skulle vilja se en förbättring av Sökfunktionen. Eller om man kunde göra forumen sökbara via google skulle nog Utsidan få en hel del mer träffar. Hur enkelt det är vet jag dock inte eftersom googles sökbotar nog inte förstår sig på forumets uppläggning.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.