Reklam // Gäller detta alla

Jag har stött på vissa inslag av direkt reklam på utsidans debattforum. Vad jag kan urskilja är att vissa inlägg kvartstår medans andras tages bort med motiveringen att det är reklam.

För en tid sedan läste jag om någon som skulle paddla över atlanten och sedmera ville föreläsa om detta. Kostnad var angivet i likhet med en annan flitig föreläsare. Skillnaden var dock att ni tog bort atlantinlägget medans det andra ligger kvar. Gäller inte samma regler för alla?. Varför särbehandlar ni vissa föreläsare framför andra?. På sikt tror jag detta kan skada hela utsidans trovärdighet!.

Antingen tillåter ni att folk gör reklam för sina strapatser och föreläsningar eller så följer ni de riktlinjer ni själva satt upp.
 

talthoff

Forumvärd
Vi som jobbar med Utsidan (på vår fritid) har ingen möjligthet att följa med i alla olika diskussioner eller "kontroll" läsa alla enskilda inlägg.

Därför bygger systemet på att den som ser reklam i forumen hjälper oss genom att skicka ett mejl till oss.

Så om du (eller någon annan) hittar ett inlägg med "reklam"-stämpel så skicke ett mejl till redaktionen@utsidan.se och bifoga en länk till inlägget. Så tittar vi på inlägget och kontaktar den som skrivit inlägget alternativt raderar inlägget.

Sen kan det ju vara på sin plats och läsa våra regler oxå, vi skriver "Det är inte tillåtet med reklam eller värvningar i forum eller på andra platser utan att först ha fått redaktionens uttryckliga godkännande för detta. "

Det är samma regler för alla, skillnaden är att vissa inlägg inte "rapporteras".

-Thomas
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.