Förslag

Många frågor i forumet är om vandringsförslag, klättringsförlag, paddlingsförslag osv.
Kunnde man inte göra ett forum där man får tips på vandingsleder, kanotleder osv
Det vore ju bra med tips om hur man kommer till och från ställerna också.
Nu vill man ju inte ha tips från folk som har hört att TEX att vandra där och där skulle vara bra har jag hört utan från folk som verkligen har varit där.
MVH
KIM
 
kim1; sa:
Många frågor i forumet är om vandringsförslag, klättringsförlag, paddlingsförslag osv.
Kunnde man inte göra ett forum där man får tips på vandingsleder, kanotleder osv
Det vore ju bra med tips om hur man kommer till och från ställerna också.
Nu vill man ju inte ha tips från folk som har hört att TEX att vandra där och där skulle vara bra har jag hört utan från folk som verkligen har varit där.
MVH
KIM

Kolla in detta på utsidans forumslista

Fjällvandring

Naturområden

Trecking

Skriv din förfrågan där så får du säkert hjälp och tips!!
 
Jag menar att det kanske skulle vara en lite mer officiell grej där man får fakta om leder och turförslag. Kanske av utsedd "testpersonal". Resfakta dit och hem osv.
Bra ställen att slå upp tältet på när man är ute och paddlar tex.
Men det kanske inte är en bra idé.
MVH
KIM
 

talthoff

Forumvärd
mightyrasta; sa:
Kan vara svårt med tanke på att Utsidan är driven ideellt.

Nja, Utsidan drivs av ett bolag som inte har några anställda. Dvs. jag och dom andra jobbar på gratis på vår fritid.

Vem betalar? *retorisk fråga*

Mycket relevant fråga! Är man beredd att betala för detta ? Och samma "problem" gäller många funktioner som skulle kunna bygga på sajten med. Om nu inte alla vore Utsidan Klubb medlemmar ....då skulle vi kunna ha ett antal anställda istället för "frivilliga".

-Thomas
 
Uppfattade jag något fel nu eller?
om INTE alla vore klubbmedlemmar så skulle ni kunna anställa folk. Klubbmedlemmskapet ger ju pengar till utsidan och om alla vore klubb medlemmar så kanske kunnat haft pengar till att ha anställda.
Men som sagt jag kanske har missupfattat något?
Det kanske finns folk som vill göra en insats för fridluftslivet och göra ett sånt "resereportage" idellt eller för ett gratis medlemskap i klubben?
Vem vet?
MVH
KIM

talthoff; sa:
mightyrasta; sa:
Kan vara svårt med tanke på att Utsidan är driven ideellt.

Nja, Utsidan drivs av ett bolag som inte har några anställda. Dvs. jag och dom andra jobbar på gratis på vår fritid. I

Vem betalar? *retorisk fråga*

Mycket relevant fråga! Är man beredd att betala för detta ? Och samma "problem" gäller många funktioner som skulle kunna bygga på sajten med.

Om nu inte alla vore Utsidan Klubb medlemmar ....då skulle vi kunna ha ett antal anställda istället för "frivilliga".

-Thomas
 

talthoff

Forumvärd
Vad menade jag ?

Jo, om alla som idag är vanliga medlemmar vore betalande Utsidan Klubbmedlemmar så skulle vi ha väldigt gått om resurser för att skapa nya tjänster på sajten. Dessa resurser skulle dels kunna räcka till anställda eller att betala andra för att få tillgång till mer information till sajten.

Men 34' betalande medlemmar på Utsidan är bara en dröm...

-Thomas
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.