Premiera flitiga medlemmar?

Utsidan bygger ju till stor del på att friluftsintresserade människor delar med sig av sina erfarenheter. Därför tycker jag att flitiga medlemmar bör premieras på något sätt.

I nuläget finns ju antal kottar, men det gäller ju, om jag inte minns helt fel, att bla få rabatter i den nu nedlagda butiken här på Utsidan. Det kanske kunde vara en idé att man får rabatt på tex medlemsskapet i Utsidan klubb om man medverkar ofta, eller att man får deltaga i tävlingar som är stängda för andra. Det finns säkert andra sätt att premiera som är bättre, detta var bara två ogenomtänkta förslag.

Speciellt tycker jag att recensioner ska uppmuntras extra. Om det är något som är utmärkande för friluftsmänniskor så är det prylar. De flesta skulle säkert kunna skriva ett antal recensioner på direkten om de bara blev uppmuntrade. Som jag ser det är Utsidans recensionsforum ett av de få ställen på nätet (åtminstone på svenska) som man kan lita på.

Forumet däremot kanske inte ska ge så mycket "poäng". Dels skrivs det redan nu flitigt på forumet och dels så är många inlägg ganska intetsägande. Inte för att det är något fel med att bara skriva "jag håller med föregående talare", men det kanske inte ska ge tex rabatt på medlemsskapet.

Alltså:
- ett system för att uppmuntra kvalificerat deltagande på Utsidan
- prioritera recensioner

Vad tycker ni om detta?
 
Premier...

Precis som du säger så bygger utsidan.se på dess medlemmar och hur flitiga de är med t ex recensioner och inlägg, hur vi ska premiera de medlemmar som är flitigast är något som vi på utsidan.se diskuterar dagligen. Räkna med att det kommer något nytt system de närmaste månaderna...

Idag hamnar man i alla fall på topplistan och det är ju alltid något ;-)

http://www.utsidan.se/motesplats/surf.asp?surf=kotte

Noterar att Patric är ny ledare ...

Go tur!
.:niklas
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...