Mötesplats - Mingel

clindh

Forumvärd
Jag menade att det har alltid varit och är fortfarande fritt fram att hitta på och arrangera träffar för Utsidans läsare. Jag ser inte varför en ny sajt behövs.

Blir det mer "stadiga" grupper som träffas kan vi sätta upp egna forum för dem. Jämför
http://www.fotosidan.se/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=46

På Utsidan finns kalender, karta, forum mm - behövs det något mer för att förenkla och uppmuntra till "fysiska" träffar?
 
clindh; sa:
Jag menade att det har alltid varit och är fortfarande fritt fram att hitta på och arrangera träffar för Utsidans läsare. Jag ser inte varför en ny sajt behövs.

Blir det mer "stadiga" grupper som träffas kan vi sätta upp egna forum för dem. Jämför
http://www.fotosidan.se/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=46

På Utsidan finns kalender, karta, forum mm - behövs det något mer för att förenkla och uppmuntra till "fysiska" träffar?
Det lär ju visa sig om det finns en efterfrågan eller inte. Finns ingen efterfrågan lär siten dö rätt snabbt.

Visst finns möjligheter till fysiska träffar genom Utsidan idag. Jag deltog ju själv i "Prylträffen" vi hade i höstas. Vårt syfte var att strukturera upp den biten, eftersom det hittills, innan tråden "Träffar" dök upp, varit endast genom "Fritt forum", "Res-och paddelkompis" det funnits konkretiserat. Dessutom skulle en ny site kunna inehålla lite mer underrubriker än bara "Träffar". Det kan vara allt från kamratträffar till möjligheten att söka en livspartner och kunna få svar som inte syns av alla.

Vi tyckte vårt koncept "Kåtträffen" var ett utmärkt komplement till Utsidan.

Raskesven
 
"Kåtträffen", "blommor och bin" osv... vad skiljer Kåtträffen från andra kn---kontaktforum förutom att ni hoppas träffa folk ute i skogen istället för på billiga motellrum?
 
Helgedahl; sa:
"Kåtträffen", "blommor och bin" osv... vad skiljer Kåtträffen från andra kn---kontaktforum förutom att ni hoppas träffa folk ute i skogen istället för på billiga motellrum?
Tanken är att här ska människor som i utgångsläget vet att de har något gemensamt, nämligen intresset för friluftsliv, kunna finna antingen en eller flera kamrater att dela intresset med eller/och kanske t.o.m. en livskamrat som delar intresset.

Det handlar alltså om något mer seriöst än dina billiga motellrum. Huvudsyftet är att underlätta för folk att träffa likasinnade. Det är inte så ovanligt att människor t.ex vill ut och vandra, men inte har någon att vandra med, och skriver något om det i typ fjällvandringsforum. Vi tycker det verkar finnas en efterfrågan efter ett forum där chansen ökar att träffa både kamrater och en ev. livskamrat som delar ens intresse för frilufsande av olika slag. Vi tycker inte att en skämtsam ton är fel. Men vulgariteter som t.ex ditt inlägg, kommer att rensas bort.

Nu får vi se hur det blir med det hela, men jag ser inget fel med ett dylikt forum. Gör du?

Raskesven
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.