gamla artiklar i Åka Skidor

När jag läste förra numret av Åka Skidor 1/02 kände jag igen artikeln om skidåkning i italienska Gran Paradiso. Artikeln finns i Utemagasinet 1/99, då med andra bilder. Jag skickade en insändare till Åka Skidor och klagade över detta. Insändaren har inte publicerats och jag har inte fått något svar från redaktionen. Även i detta nummer av Åka Skidor 2/02 finns en gammal artikel. Couloirspaning i Kebnekaise är från Utemagasinet 2/01.
Jag tycker inte att detta är acceptabelt av en tidning som kallar sig Skandinaviens ledande skidmagasin och tar 46 kr per nummer. Det känns heller inte som man vill bojkotta tidningen. Norska Fri Flyt och amerikanska Powder är förvisso bättre men de skriver inte så mycket om de svenska fjällen där man trots allt åker för det mesta. Men om fler läsare än jag protesterar kanske de skärper sig. Och om det diskuteras här så kanske redaktionen för Åka Skidor kommer med något slags förklaring.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
stea åka lift för första gången. Snowboard 13
ponnypiloten Åka skidor/bräda i Iran? Snowboard 4
Kan man åka snowboard med storskor? Snowboard 18

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.