Tips på prisvärd utförsåkning i Skandinavien

Hej!

Jag och ett gäng norska kompisar planerar att åka till fjälls i vinter. Vi letar efter bra snowboard/skid-åkning och gärna med sjysst nattliv därtill ;-).

Åre har antagligen den bästa nattlivet, är det ett korrekt antagande? Men det är fruktansvärt dyrt. Har ni några råd och tips att ge?

Vi är intresserade av orter både i Sverige och Norge.

Tack på förhand!

Jakob Persson
 
Hemsedal

Hemsedal har i alla fall fantastiskt fin skidåkning. Har nu inte varit där på länge, men förr fanns det rätt ok nattliv på Hemsedal Cafe, Hemsedal hotell och i stavkroa... Har hört att de jobbat mer med "hålligånget" sedan jag var där...
 
Tack för era svar!

Det ser ut som om det kommer att bli Sverige. Dels p g a den svaga svenska kronan men även det faktum att allting i Norge är svindyrt.
Vi har talat om att åka till Åre. Vilka veckor rekommenderar ni att man åker?

Sedan gäller det att hitta prisvärt boende med, vilket är rätt så svårt i Åre. :) Vi är nämligen åtta personer...
 
gränsen

jag rekomenderar riksgränsen. Boka katterjåkkstugan (450kr/vecka), hotellet e värdelöst dyrt!. Åk dit v.14-18...........fast v. 17 o 18 är Katterjåkkstugan min, så då får ni tälta :)
Åkningen är otrolig, hålligång finns så d räcker.

MVH/Limpis
 
Sälen är ett bra alternativ om man vill kombinera hyfsade backar med ett bra drag på nattlivet.
Jag tror att det går att bo bra mycket billigare i Sälen än i Åre. Dock ej lika hög klass på backarna som i Åre. Men Sälen har ett bra och brett utbud med många nedfarter.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.