Köksutrustning i fjällstugor

Jag ska ut på en stugtur nästa vecka, och kommer bo i både STF- och DNT-stugor. Eftersom jag nästan bara brukar tälta minns jag inte riktigt hur mycket köksutrustning som brukar finnas i fjällstugorna. Finns det tillräckligt för att laga mat från grunden (dvs skära, hacka, steka, koka) och fulla uppsättningar tallrikar, bestick och glas/muggar, eller kommer jag behöva ta med någonting?
 
Senast jag var i en STF-fjällstuga så fanns det mesta...om det inte var upptaget av någon annan... Knivar, stekpannor, kastruller osv finns, liksom durkslag rivjärn och spagettislevar. Knivarna är inte lika vassa som hemma och det kanske inte finns något matskedsmått men det brukar inte vara något problem att lösa det på något annat sätt. Jag har aldrig släpat med mig köksutrustning. Har dock haft med mig en vän som bar med sig ett parmesanrivjärn, för det "kunde han inte leva utan"... Sen är ju porslin och bestick olika uppsättningar, sällan man får ihop en likadan uppsättning till ett sällskap på fyra

De norska stugorna har jag ingen koll på.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.