[Skåne] Gissa bilden!

Stämmer

med Laholmsbukten i bakgrunden.

Det är ett självporträtt och jag har en del mjölksyra i benen efter att ha klättrat upp från Båstad på inlines. Bilden tagen på en endagars inlinesutflykt på sträckan Falkenberg-Köpenhamn.

Thure
 
Fräckt. Då är jag också med i leken nu.
Denna bild är nytagen från i onsdags (8/10). Tror att ni fixar platsen ganska lätt
505.jpg
 
Det stämmer så väl. Säderåsens nationalpark är rätt.
Det var en fin kväll, och en nytagen, stämningsfull bild jag valde att inleda med mer än en klurig. En svårare tar jag nästa gång det är min tur. Ska bli spännande att se vad vi får härnäst...
 
Okej.
Den här bilden är tagen för Karin Wahlbergs "Hon som tittade in" som handlar om en läkare som blir påkörd och dödad under en träningsrunda på skidor. Men var är bilden tagen?

2936193170_84b13a9dde.jpg
 
Undrar

om inte det som ser ut som en liftstolpe central i bilden är en ledtråd. Stolpen är såpass bred att det förmodligen är en stollift. Finns det stolliftar i Skåne?

Vallåsen ligger på norra sidan av Hallandsåsen men ligger anläggningen i Skåne eller i Halland?

Thure
 
Vallåsen

ligger i Skåne gränsen går i bäcken S Lagan i V. Snapparps bilstopp ligger i H.

Men jag känner igen ljuset från någonstans i Höörtrakten, men vet inte exakt var..... Den förefaller svår för mig i varje fall.
//J
 
Om man kollar på Vallåsens hemsida och hitta deras kordinat för anläggningen och sedan lägger in den på GoogleEarth så hamnar på i Halland... Vet inte om det är rätt men anläggningen ligger i alla fall i Laholm kommun.

/Stellan

om inte det som ser ut som en liftstolpe central i bilden är en ledtråd. Stolpen är såpass bred att det förmodligen är en stollift. Finns det stolliftar i Skåne?

Vallåsen ligger på norra sidan av Hallandsåsen men ligger anläggningen i Skåne eller i Halland?

Thure
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.