Isälvsleden Åmsele - Vindeln

Överlag är det väldigt ont om markerade leder utanför fjällkedjan i detta distrikt.
Det verkar nästan vara "fult" att markera upp leder här eller är det bara för att vi är så tröga att vi inte fattat att det finns ett behov av markerade leder?

Isälvsleden kanske vore något för en träff?
 
Har själv tänkt att gå denna led i sommar. Har tidigare varit och fiskat lite på några ställen efter leden. Det jag har sett av Isälvsleden hittills har verkligen gett mersmak och en vilja att vandra längs hela leden.

//TheMountainman
 
"Började med att söka information på nätet och hittade i princip ingenting. Någon risig karta här och lösryckta meningar där men inget konkret om var man skulle börja, var det var bra, om det kunde vara blött och så vidare."
 
Det kommer mera....

"Började med att söka information på nätet och hittade i princip ingenting. Någon risig karta här och lösryckta meningar där men inget konkret om var man skulle börja, var det var bra, om det kunde vara blött och så vidare."
Kan komplettera med följande information: Friluftsfrämjandet har gett ut en fin liten broschyr som heter Isälvsleden. Den innehåller bland annat en skaplig översiktlig karta, bilder och info. om olika platser efter leden. Själv fick jag den gratis på turistbyrån i Umeå.
 
Tck för tipset på denna led

Det råder ju en stor brist på den här typen av leder i den här delen av landet. Det här forumet kan ju bli en bra kanal för att öka kännedom om dom dom faktiskt finns.
 
Isälvsleden

Kan verkligen rekomendera denna led. Har själv en fin stuga alldeles i närheten av leden och i sommar blir det nog en joggingtur med bad längs leden.
 
Tisdagscykling

På tisdagar med början i Juni träffas vi och trampar mountainbike på Isälvsleden. Start kl.19.00 från Fritidscentrum i Vindeln.

Någon som nappar på det?
 
Mitt tips på "lokalt smultronställe" är bensinmacken i Åmsele (skylt med "Café" utanför). De har Sveriges godaste (och enda, på 00-talet?) parisare i bröd!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.