Träffpunkt 13 juni

Nu hugger jag till direkt med en lämplig träffpunkt.
Den som känner för det får gärna komma dit så kan vi träffas och jämföra prylar, diskutera friluftsliv och annat smått och gott.

Koordinat i RT90 (ungefärliga)
N 7420104
E 1690968

Tidpunkt
Lördag 13 juni klockan 15.00 (ungefärlig tid, norrbottnisk flextid tillämpas)

Ta med det som behövs för din vistelse under valfri tid.

Frågor?
 
Bra initiativ!

Nu hugger jag till direkt med en lämplig träffpunkt.
Den som känner för det får gärna komma dit så kan vi träffas och jämföra prylar, diskutera friluftsliv och annat smått och gott.

Koordinat i RT90 (ungefärliga)
N 7420104
E 1690968

Tidpunkt
Lördag 13 juni klockan 15.00 (ungefärlig tid, norrbottnisk flextid tillämpas)

Ta med det som behövs för din vistelse under valfri tid.

Frågor?
Närheten av Muddusfallet eller hur? Ny plats för mig. Eftersom den är utvald som mötesplats antar jag att det är väldigt fint där. Skulle vara trevligt att komma dit.
Arbetar tyvärr vid den aktuella tiden, har min semester i augusti. Då blir det en 14-darstur i Sarek. Ska dock kolla om det går att få loss några dar, om inte kanske det kan bli andra tillfällen i framtiden.
 
Jo, det är vid Muddusfallet. Ny bekantskap för mig men jag har längtat dit i många år men det har aldrig blivit av. Ligger lagom långt bort för de flesta inom Norr- och Västerbotten därav valet av plats. Ni andra får ju gärna komma med andra förslag vid andra tidpunkter.
 
STF;s Muddusvandring

Samma helg ordnar STF;s Laponia krets en vandring till Muddus, så det gäller att hitta rätt grupp... Men jag tror de kanske startar redan den 12:e..
 
Jag antar att ni som ska hit kommer att tälta. Vad har ni för tält?

Undrar en som saknar tält men går i köpestankar och är sugen på att dra iväg.
 
#5

Mitt senaste förvärv är Hillebergs lilla Kaitum.

Ambitionen har varit att ha ett lätt alternativ om man går solo. Jag har inte testat tältet så värst mycket ännu men det ska jag ändra på.
Så här långt är min enda erfarenhet att det är väääldigt behändigt men ganska knivigt att få ett bra sträck i duken.
 
Dom har inte skrivit något om Muddusträffen än men det kommer väl antagligen.
Kul, jag hittade en krets som hör till Malå.
Inga aktiviteter dock inom Malå, hela styrelsen finns i Skellefteå.......
 
Stigen upp till Muddusfallet söderifrån, är ett veritabelt Via Dolorosa. Farleden är så väl upptrampad, eller eroderad, att varenda tallrot ligger i öppen dager och väntar på att få vrida loss fötterna på vandraren. Efter några hundra meter lämnar man stigen i ren självbevarelsedrift, och går vid sidan om. Där finns istället massor av ris och blåbärssnår, gropar, stenar. Att besöka Muddusfallet kräver sitt tribut där man minst väntar det!
 
Härligt, då får man se den stigen också. Eller groparna bredvid...
Tack för varningen i alla fall men den vägen upp lär det bli i alla fall.
Får väl ta vägen förbi Måskoskårså på hemvägen.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...