Mountain House kvalitet?

Är det nån mer än jag som råkat ut för dålig mat från Mountain House????

Detta hände oss på förra veckan paddling där vi blandat REAL med MH i förrådet .
Dag 2 skulle vi äta MH Chicken Ticka Curry men när vi hällde i vatten noterade vi att innehållet inde två påsarna såg helt olika ut och visade det sig smakade helt olika. Den variant som var beige till färgen var smaklös och lite "kemisk" i smaken. Detta till trots åt vi bägge. Det visade sig vara ett rejält misstag, den som ätit den beige mate hade kraftiga buksmärtor hela natten. Jävla MH.
Nåväl en gång är ingen gång. Så efter att ha njutit REAL några dar tog vi fram en stor påse MH Pasta Bolognese för att dela på. När vi öppnade den luktade den inte fräscht och var likt den förra beige och tråkig till färgen. Vis av skadan åt vi den inte. Vi hade ytterligare en MH Pasta Bolognese som vi öppnade och si den doftade gott hade vacker färg och smakade gott (efter att vi tillsatt salt och kryddor vilket enligt oss krävs för att göra MH ätbart). Tilläggas bör att alla påsarna var nyinköpta och med god marginal till datumstämpeln.

Jaha, vad lär man sig av detta? Att MH tydligen har bristande kvalitetstyrning och kvalitetskontroll. Att en vecka med bara MH hade inneburit risk för avbruten tur pga brist på käk. Att man bör ha några reservpåsar med även på vandring för att slippa matbrist ute på fjället.

Så nu står MH på min lista över "Bannlysta företag" ........

Har ni haft samma otur med MH eller annan fabrikats frystorkade mat?
 
Jag har varit med om mat från MH som har varit dålig, både som konsument och som återförsäljare vilket jag inte träffat på bland andra tillverkare men det kan ju vara ren tur.
 
Två gånger är en för mycket

Jag har varit med om mat från MH som har varit dålig, både som konsument och som återförsäljare vilket jag inte träffat på bland andra tillverkare men det kan ju vara ren tur.

Intressant, så du har tydligen också råkat ut för detta mer än en gång. Då gör jag nog rätt att bannlysa MH och köra på märken som har koll på vad dom producerar
 
Trist men ni råkade inte äta upp den lilla påsen inuti med fuktreglerare?

MH:s indiska rätter är annars de jag tycker e godast av allt torrfoder, men salta behövs givetvis.
 
Trist men ni råkade inte äta upp den lilla påsen inuti med fuktreglerare?

MH:s indiska rätter är annars de jag tycker e godast av allt torrfoder, men salta behövs givetvis.

Nej den har vi lärt oss att ta bort. Det var hela rätten som det var knas med , både färg och lukt. Vi jämförde i bägge fallen två påsar av samma sort, och det fanns inga likheter mellan dem. Vi borde fattat att nåt var knas och låtit bli att äta. Som tur var hade vi "överex" med oss. Ett enkelt fall av bristande kvalitetstyrning
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Farbrorvattenmelon Mountain House Chicken Tikka Curry - ätlig? Friluftsmat 1
adnillinda Mountain House Friluftsmat 5
UAO Mountain House mat..... Friluftsmat 11

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...