Glögg

Det var standard starkvinsglöggen.
Såg att det fanns ett stort sortiment från Morbergs men har inte hunnit testa någon mer.

Har blivit lite Duvenkroks och den är helt ok
 
Jag är nog lite konservativ när det gäller Jultraditionerna. Glögg inmundigas icke före 1:a advent! Värmande starkdrycker under övriga vinterhalvåret kan vara äggtoddy eller ännu hellre mörk rom och varm choklad, som passar utmärkt till att ordna när man är ute i spenaten.

Att göra sin egen glögg är nog det godaste man kan göra. man får den precis som man vill. Själv så tycker jag att lingonglöggen är godast av alla hemmagjorda glöggarna. Söt men ändå lite syrlig och lite extra kryddning om man så vill. Det finns otaliga recept på både lingonglögg och andra glöggsorter på nätet. Den går dessutom mycket bra att spetsa, företrädes vis med den egna julsnapsen som man också gör av glöggkryddor. (Recept finns på nätet)

God Tur och God Jul!
 
Jag är nog lite konservativ när det gäller Jultraditionerna. Glögg inmundigas icke före 1:a advent! Värmande starkdrycker under övriga vinterhalvåret kan vara äggtoddy eller ännu hellre mörk rom och varm choklad, som passar utmärkt till att ordna när man är ute i spenaten.

Att göra sin egen glögg är nog det godaste man kan göra. man får den precis som man vill. Själv så tycker jag att lingonglöggen är godast av alla hemmagjorda glöggarna. Söt men ändå lite syrlig och lite extra kryddning om man så vill. Det finns otaliga recept på både lingonglögg och andra glöggsorter på nätet. Den går dessutom mycket bra att spetsa, företrädes vis med den egna julsnapsen som man också gör av glöggkryddor. (Recept finns på nätet)

God Tur och God Jul!

Julsnaps måste jag ta och göra! Skulle vilja ha något hett. Chilisnaps kanske :)
 
Drack en supergod kryddad och het äpplemust igår, hade passat fantastiskt vid en brasa framför vindskyddet. Just denna must var alkoholfri men om man vill kan man säkert spetsa med lite calvados.
 
Jag fick glöggkryddmix från mitt elbolag, av alla konstiga ställen, och nu klurar jag på vilket vin jag bör använda, eller inte använda för att göra glögg. Eller kanske någon frukt/bärmust?

Några tips?
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...