Axa Havre Gröt Blåbär Portion.

Hallå!
jag har en kartong med Axa`S Havre Gröt Blåbär Portion som datumet gått ut med någon månad, så vad tror ni ,är det någon fara att trycka i sig det?
det är väl som alla andra torrvaror att det håller sig hur längesom helst??

Och har dom slutat tillverka det för jag hittar inte det i någon affär längre,någon här som har koll på det?

/P
 
Jag har inte heller hittat portionsförpackningarna med gröt längre. Hoppas någon kan sprida ljus över saken, de var praktiska när man skulle ut bara några dar.
 
Finns inte längre i den stooora butiken jag köpte mina förra sommaren. Synd - jag tycker att det är en bra lösning vid vandring.
 
Jag gör min egen variant:
1/2 dl snabbhavregryn mixas till pulver
Blandas med 1/2 dl hela snabbhavregryn samt 1/2 dl vanliga havregryn (eller råg t.ex.).
Tillsätt en nypa salt.
Smaksättning (i stället för sylt...) 2 tsk råsocker+ 2msk torkade bär eller frukt ungefär
Tillagas genom att man häller på kokande vatten, rör om och låter stå ett par minuter. Nido-mjölk till.
Kan varieras mycket mer än köpegröten!
PS. Jag skulle inte tveka att äta den där gröten.
 
Den portionsgröten var min favorit också som ute-frukost, just för att man bara kunde hälla påsens innehåll i kåsan, hälla på varmvatten och vänta en minut, dvs. slipper diska en kastrull :) Affärerna i min närhet har tyvärr också slutat sälja dessa. MEN hittade istället Änglamarks ekologiska snabb-havregryn, säljs på coop. Dessa funkar på samma sätt som portionsgröten, dvs är så tunna att man bara kan hälla på varmvatten och röra om. Man får portionsförpacka dem själv bara, men kan då slänga med lite russin eller hackade torkade aprikoser t.ex..
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...