Så var det dags igen för en ny drunkning.

Du, det är ingen "skumplastdräkt", läs på lite om vad en skaldräkt är.
Den har ytterligare en fördel, eftersom den är vattentät är den också vindtät och det uppskattas.
Jo jo, jag vet, lugn i stormen, även om jag inte är dykare så har jag t ex vattentäta neoprenhandskar och våtsockor.

Du skrev nåt om "andas"-torrdräkter. Hur (bra) fungerar det? Jag blir ju svettig av vanliga underställ, så jag undrar vad jag blir i en sån där grodmansdräkt?
 
Torrdräkt i "andas-material" är fantastiskt. Okey?

Men den "andas" självklart inte lika bra som ett "andas"-ställ som du kan öppna i halsen, och/eller under armarna, och/eller i ärmöppningen, etc. Och vi vet ju alla hur bra en "andas"-jacka "andas"...

Teknikern är otroligt nöjd med sina torrdräkter. Det gillar jag.
Själv gillar jag att slippa min torrdräkt i de flesta fall.

(Men det får man inte riktigt skriva i en Teknikern-tråd, han vet nämligen bättre... ;) )
 
Jo jo, jag vet, lugn i stormen, även om jag inte är dykare så har jag t ex vattentäta neoprenhandskar och våtsockor.

Du skrev nåt om "andas"-torrdräkter. Hur (bra) fungerar det? Jag blir ju svettig av vanliga underställ, så jag undrar vad jag blir i en sån där grodmansdräkt?
Naturligtvis blir man svett i en sån också av andas-material men skillnaden mellan en torris för dykning och en i andas-material är att i en andas-torris blir du bara c:a 1/3del så fuktig som i en dykartorris vid samma fysiska aktivitet. Jag kör med fys-underställ underst, ett underställ i fleece som mellanlager och sist torrisen och det är den bästa kombinationen enligt mina tester,,,,,,,,,som är många under flera år. Fukten vandrar mot skalet och det är där den samlas. Man känner sig torr och varm trots att fys-understället är lite fuktigt och fryser gör man garanterat inte.

Blir man för varm är det ju bara att bada.;)
 
Du får det att låta som om det händer ofta, vilket det ju inte gör. Snarare händer det väl mer och mer sällan.

(Apropå käpphästar ;) )
Ameh, fattaru,nte, det gäller att banka in torrisen i folks medvetande så det blir den enda rätta klädseln vid riskaktiviteter (och annars också.)



*Det är bara coola killar som har torrdräkt, fjollor kör utan*:cool:





*nu kommer dom att explodera,,,,,,,,,ASG*
 
Blir man för varm är det ju bara att bada.;)
Ja, som skridskoåkare är ju vattnet maximalt en sisådär tjugo centimeter bort... ;)

Fråga: Har du motorsåg med dig för att få upp "nu-är-jag-för-jävla-varm-vaken"?

Och nu förstår jag ju varför jag som fjolla har gått omkring och småexploderat hela eftermiddagen... Skönt att förstå att det är de coola killarna som varit i farten igen. Inget nytt alltså.

Eller bara helt kortfattat: Lycka till!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.