30 Tyskar med flyttlass fast i fors

ja du...

...inget ont sagt om tyskar liksom...men...det låter mycket det...när jag bodde i norge...så fanns det nog inte en enda fors som såg farlig ut som inte hade en liten plakett med "hier stirbt...mit dem kajak" eller liknande...kan de inte ta med sig guide eller gå kurs innan de forscerar forsar med kanoter och kajaker tro?? är det bara tyskar som gör sånt?? såg aldrig någon annan nationalitet nämnas på plaketterna i norge i alla fall...
bara undrar...
kram anna
 
...inget ont sagt om tyskar liksom...men...det låter mycket det...när jag bodde i norge...så fanns det nog inte en enda fors som såg farlig ut som inte hade en liten plakett med "hier stirbt...mit dem kajak" eller liknande...kan de inte ta med sig guide eller gå kurs innan de forscerar forsar med kanoter och kajaker tro?? är det bara tyskar som gör sånt?? såg aldrig någon annan nationalitet nämnas på plaketterna i norge i alla fall...
bara undrar...
kram anna

När jag hyrde kajak i somras berättade uthyraren om två danskar som försökt paddla kanot genom ett vattenkraftverk förra året... så det är inte bara tyskar som lyckas med sånt!
 
dumma svenskar...

He, he, jag lyckades att få några tyskar att säkert tänka något i stil med "dei dume sweden"...
Vid ett vad mellan Riksgränsen - Unna Allkas strax innan Valfojokka gick jag bara rakt över, strömt och nådde till knäna och bara hejade på de tyskar som satt på stranden och bytte till sandaler och vek upp byxorna. De visste å andra sidan inte att minna kängor var dyngsura och inte blev våtare av vadet och att byxorna torkar snabbt... De ansåg att nog att svensken inte var klok...
 
haha...

ja...håller med...vadade över ågesta med vinterstövlar...som redan var dygnsura...ingen annan kom på hur de skulle komma över...svinkallt vintervatten...jag vadade bara över...lätt och enkelt...sen kan jag ju tillägga...att efter det gick ju inte de fodrade läderstövlarna att använda igen...kall blev jag...men inte så kall som jag trodde jag skulle bli...jag var ju redan kall...
kram anna
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.