Utrustning allmänt Annat om utrustning

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2020-01-16, 00:50
Skogsstjärnan Skogsstjärnan är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av seobserver Visa inlägg
Snöskyfflar tillverkas ännu inom landet. Välj en svensk som har ett skaft som håller för bruk när det blir -35° och du behöver den!

go tur
Inte ofta minus 35 är själva behovet. Däremot det ergonomiska sättet att skyffla själva snön och där har de moderna långa och finurligt böjda långa skaften varit revolutionerande samtidigt som de stora bladen kunnat ta frikostiga mängder snö.
Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 13:02
fyad fyad är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsstjärnan Visa inlägg
Inte ofta minus 35 är själva behovet. Däremot det ergonomiska sättet att skyffla själva snön och där har de moderna långa och finurligt böjda långa skaften varit revolutionerande samtidigt som de stora bladen kunnat ta frikostiga mängder snö.
Det är intet nytt under solen. Gamla hötjugor hade ofta böjda skaft. Lieorvar likaså. Antingen från krokväxt virke eller helt enkelt basat.
Svara med citat
Gammal 2020-01-16, 14:44
Skogsstjärnan Skogsstjärnan är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av fyad Visa inlägg
Det är intet nytt under solen. Gamla hötjugor hade ofta böjda skaft. Lieorvar likaså. Antingen från krokväxt virke eller helt enkelt basat.
Stämmer!
Däremot har våra spadar och skyfflar sett rätt lika ut under många år. Jag har varit verksam som manuell utförare av både grävning av diverse gropar, diken, mm och skyfflare av asfalt och har sett att det kommit även en utveckling på detta området. Motsatsen ser vi i många andra länder där de fortfarande jobbar med raka ”pinnar” utan handtag.
Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 11:41
Kalle G Kalle G är inte uppkopplad

idé Hestra

Har inte sett att någon nämnt Hestra. Företagets namn efter orten Hestra i Småland. Såvitt jag förstår av deras hemsida har de även tillverkning i Sverige.

https://hestragloves.com/sport/sv-se/

Lustigt nog var det först igår jag insåg att det är ett svenskt företag (kan dock inte minnas hur jag fick reda på det :-D ). Innan dess var jag övertygad om att det var österrikiskt, tyskt eller scheiweiziskt
Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 23:31
Mr7932 Mr7932 är inte uppkopplad

Hanwag skorna är tillverkade i Kroatien och i Tyskland. Trevlig sko som man kan få omsulade av Hanwag själva.

Haglöfs - 95% av tillverkningen sker i Asien.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:46.

Logga in

Tips!