Nyaste prylen varför är den inte anmäld?

Finns det sällan erfarenheter av.

Några skäl därtill. De som är flitiga på att anmäla pryttlar är oftast ute och sliter på sina gamla med samma funktion.

De nybörjare som hoppar på tåget har inte för vana att rapportera sina erfarenheter, uppenbart är att de måste bli bättre på att skriva anmälningar och brukarrapporter.

De som brukar skriva har oftast minst en pryttel med samma funktion sen tidigare.

Så förtvivla inte men tro inte att det kommer anmälningar i brådrasket.

go tur
 
Krävs väl att man använder prylen innan man kan rapportera?

Jo - det är ju en rimlig analys - samt att man kanske (i bästa fall) har hunnit använda även andra grejer som man i så fall kan jämföra med.

Häri ligger kanske kärnan - för många som redan har grunkor och mojänger för sitt friluftsliv är ju så upptagna med att använda just de grunkorna och kanske inte köper nytt förrän de så att säga "tagit slut" - och de som köper nya grejer han antingen A) inte hunnit använda dem såpass mycket att de har några erfarenheter från dem eller B) inte har erfarenheter av annan utrustning, som man kan jämföra med?

Kan det vara så?

Tillägg: Själv har jag blivit mindre och mindre intresserad av nya grejer genom åren - och mer och mer styrd av tidigare erfarenheter av utrustning jag själv använt. Det har gjort att när mina grejer gått sönder, eller tagit slut (läs: älskats ihjäl) har de ofta bytts ut mot samma mojäng, antingen den funnits kvar i handeln, eller på begagnatmarknaden. Det kanske är en del av att bli gammal - att man blir mer konservativ? :)
 

avslutad210712

Gäst
Krävs väl att man använder prylen innan man kan rapportera?

Varför det?

Läste den troligen längsta recensionen av en ny kamera på fotosidan. ALLT absolut ALLT var bättre än allt annat som fanns i kameraväg. Var inte en toppmodell utan mer en avancerad mellanmodell.

Avslutades med (ungefärligt citat)

"Nu ska jag bara spara ihop pengar så jag kan köpa den."

Så nej man måste såklart inta ha använt en grej innan man recenserar *L*
 
Varför det?

Läste den troligen längsta recensionen av en ny kamera på fotosidan. ALLT absolut ALLT var bättre än allt annat som fanns i kameraväg. Var inte en toppmodell utan mer en avancerad mellanmodell.

Avslutades med (ungefärligt citat)

"Nu ska jag bara spara ihop pengar så jag kan köpa den."

Så nej man måste såklart inta ha använt en grej innan man recenserar *L*

Man kan ha lånat och provat. Annars är min trovärdighet låg för denna.

DC rainamker som testar träningsklockor med mera är så stor och känd för det att fabrikanterna skickar prylar till honom och en positiv recession avslutade han med "nu ska jag skicka tillbaka den och åka och köpa mej en egen". Om detta är sant, ger det en hög trovärdighet.

/Patrik

/Patrik
 
På Youtube är unwrapping ett helt eget kapitel med massvis med helt ointressanta filmer. Jag blev uppmärksammad på dem av en kamrat från US.

Själv fick vi ju testformulär från FMV med vad de ville ha svar på. Vi prövade och alla försök skulle avslutas med att vi skulle hitta på en destruktionsmetod, destruera eller lämna åter med förslag till förbättring.

Var det brukbara grejor fuskades det någon gång med destruktionen, för jag såg hos andra försöksmtrl länge efter eldningen.

Vad är rimlig testtid? 14 dar användning brukade vara minimum, somligt krävde 90 dygn, då såg det oftast väldigt kassabelt ut.

För fritidsprylar är nog en 10 dagarstur mer normalt. Alla går ju inte i månader, eller rider i månder. Vi kan ju se att de som gjort vita eller gröna bandet har en rejäl bruksperiod för sina slutsatser. Men de förfaller mer upplevelseintresserade och inte speciellt prylfixerade.

Go tur
 

avslutad210712

Gäst
Man kan ha lånat och provat. Annars är min trovärdighet låg för denna.

DC rainamker som testar träningsklockor med mera är så stor och känd för det att fabrikanterna skickar prylar till honom och en positiv recession avslutade han med "nu ska jag skicka tillbaka den och åka och köpa mej en egen". Om detta är sant, ger det en hög trovärdighet.

/Patrik

/Patrik

Nja den personen hade bara läst vad andra hade sagt om kameran eftersom den inte ens fanns ute för allmänheten när han skrev recensionen.

Så jag tycker att BMW gör de absolut bästa bilarna av alla. Speciellt de som fortfarande inte finns ute till salu ännu. Jag har HÖRT att deras nästa 3-serie slår allt som finns i mellanklassen. Jisses vilken bil *L*. För övrigt kör jag Volvo nuförtiden och den bilen känns precis lika bra som de BMW jag ägt tidigare men jag vet att BMW är MYCKET bättre......

Man kan som sagts tidigare tycka att något är bra men om det är bättre eller sämre än andra likartade saker måste man kanske ha något att referera till.

Jag tycker att Lundhags kängor är de bästa trots att jag faktiskt knappt har vandrat i några andra. Egentligen borde jag tycka att de är bra men de är såklart bäst.

Jag tycker att Hilleberg gör de bästa tälten. Jag har sovit i Fjällrävens tält några nätter och det gick precis lika bra. Men Hillebergarna är ändock bättre. Såklart......

Och vi ska inte prata om Ospreys ryggsäckar som såklart är bäst av de bästa. Vad har jag att jämföra med. Eeeeeee nu är Ni elaka mot mig eftersom jag i stort sett bara äger Osprey. Men jag VET att Osprey är bäst *L*
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seved1 Den nyaste Utrustning allmänt 14
Polarnatt Matcha prylen! Utrustning allmänt 1
Malindo Den mest onödiga frilufts-prylen? Utrustning allmänt 84

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...