Filmtips!

En sida med många filmer där man får följa ett par från (om jag mins rätt) New York på deras semesterresor ut i det vilda, runtom i världen.
Mycket paddling. Vissa filmer är långa, som den senaste som är nästan 3 timmar lång.
Jag mins ej hur jag hittade den här sidan, men jag tror det var via någon tråd här på utsidan.
https://vimeo.com/channels/travelotherapy/page:1
 
En sida med många filmer där man får följa ett par från (om jag mins rätt) New York på deras semesterresor ut i det vilda, runtom i världen.
Mycket paddling. Vissa filmer är långa, som den senaste som är nästan 3 timmar lång.
Jag mins ej hur jag hittade den här sidan, men jag tror det var via någon tråd här på utsidan.
https://vimeo.com/channels/travelotherapy/page:1

Spännande kanal! Tack så mycket för länken. Kollade just på videon där de paddlar 40 dagar igenom Patagonien.
 
Den har jag velat se, men jag hittar inte nånstans att se den. Den går inte på nån biograf nära där jag bor och jag hittar den inte heller på nån download- eller streamingsida.
Har du nått tips om var jag kan få tag på den?

"A walk in the Wood" finns på viaplay. gratis provmånad.

Ser den nu och den verkar trevlig men sorgligt att se hur sliten Nolte har blivit.

(Dess två gamla polare bestämmer sig för att vandra appalachian trail. som en road movie fast i skogen.)
 
"A walk in the Wood" finns på viaplay. gratis provmånad.

Ser den nu och den verkar trevlig men sorgligt att se hur sliten Nolte har blivit.

(Dess två gamla polare bestämmer sig för att vandra appalachian trail. som en road movie fast i skogen.)

Boken är riktigt bra. Filmen är sådär.

Som långvandringsskildring är Wild (både boken och filmen) mer inspirerande.
 
Såg nyss en intressant dokumentärfilm om klättringens historia i Yosemite. Den heter "Valley uprising" från 2014 och ligger på Netflix

"Bergsklättringens 50-åriga historia i nationalparken Yosemite skildras i denna dokumentär som kartlägger en rebellisk kulturs födelse och utveckling"

Klart sevärd!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nallo94 filmtips Böcker, film, media 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...