Mönster i torrraka, någon som sett detta?

Hej, hittade ett intressant mönster på en avsågad torraka i helgen. Är det någon som har sett detta förut? Jag har som för mig att jag sett det någon annanstans också, men jag är inte 100%.

Jag har frågat runt lite, och några extra förutsättningar är exempelvis att detta ligger i närheten av en gammal slåtter, det ligger också i närheten av var dom hade en tjärdal förr.

En person jag pratade med tänkte att det kanske kom från att någon påverkat trädet medan det levde (med yxa ex) för att döda det inför tjärbränning.

Ett annat alternativ jag funderat över är om det är en tall som stått intill ett stängsel eller att stängslet rent av suttit i tallen och bildat mönstret.

Nåja, fritt för spekulationer, någon som vågar sig på en gissning eller rent av komma med fakta?

Mvh
Richard
 

Bilagor

  • _DSC6793.jpg
    _DSC6793.jpg
    51.1 KB · Visningar: 597
  • _DSC6794.jpg
    _DSC6794.jpg
    47.1 KB · Visningar: 586
  • _DSC6795.jpg
    _DSC6795.jpg
    41.8 KB · Visningar: 597
Läckert

..hur det har blivit. Teorin om ett stängsel tror jag faktiskt mest på. Det borde du ju nästan kunna kolla genom att såga in i mönstret. Hittar du inget stängsel lär det vara som så att någon huggit/skurit i det syfte du tagit upp.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...