Långfärdskridsko Aktivitet på glid

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2018-08-11, 13:47
Kanii Kanii är inte uppkopplad

Lossa SNS X-advanced binding

Hej, mina skridskor har SNS X-adv bindingar och jag kan på inga vis få loss dem.

Har skruvat ur skruven upptill över bindingens låsfunktion. Men har några jag inte kommer åt.

Två sitter med muttrar underifrån, men gissar att de ska skruvas av ovanifrån då muttrarna är helt omöjliga att komma åt.

Den tredje är längst bak på bindingen men verkar vara täckt av någon sorts plastbricka(?) med ett väldigt grunt spår, tror inte den ska skruvas upp men lyckas inte bända loss den heller.

Ursäkta den dåliga bildkvalitén
Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 14:35
thureb thureb är inte uppkopplad

cool

Plastbrickan längs bak petar du loss med en spetsig kniv eller liknande. Då blottas skruvskallen. Sedan tar du bort plast"plattformen" och skruvskallarna fram avtäcks i och med detta. Framtill finns en skruvskalle i mitten åtkomlig om man lyfter på gummikudden på många modeller.

Thure
Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 15:11

Citat:
Ursprungligen postat av thureb Visa inlägg
Plastbrickan längs bak petar du loss med en spetsig kniv eller liknande. Då blottas skruvskallen. Sedan tar du bort plast"plattformen" och skruvskallarna fram avtäcks i och med detta. Framtill finns en skruvskalle i mitten åtkomlig om man lyfter på gummikudden på många modeller.

Thure
Plastbrickan verkar sitta extremt hårt, är du säker att det är en bricka? Verkar vara limmad isf.
Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 15:50
thureb thureb är inte uppkopplad

Har du "rätta knycken"?

En syl eller spetsig spik kan nog också funka. Gäller att få lite tag i kanten.

Är den limmad så får du nog borra i stället.

Thure
Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 16:09

Jag får nog in kniven så en får bra grepp, men brickan mosas bara sönder. Får nog bli borren.
Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 16:42

Löste det nu genom att slå kniven rätt ner i brickan längs spåret och bända upp. Gick väldigt mycket lättare.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:46.