M24KC 24 timmars paddeltävling

långt bort Buzzzr

Nu vet jag ju inte hur långt bort du bor buzzzrrr (felstavat?) , mne jag håller med Ulf att det klart är bäst att ta med den egna kajakken. Vad paddlar du själv / vad är seriöst? Man kan ju höra sig för vad det går låna / hyra. - Jag mistänker att du syftar på att köra ICF låda eller?

Jag tycker det kunde vara ekstra roligt om vi får ner paddlare från hela landet, så gör oss alla glada och skicka en anmälan...

/Jacob
 
Nä, huvva, såå seriös är jag inte... jag är ett plastpaddlande motions-blåbär. Med "seröst" menade jag något snabbare och smidigare än de "lastskepp" (typ Prijon Kodiak) som hyrts ut där jag varit tidigare. Jag är kort och relativt lätt (173, 65) så seriöst för mig är en inte alltför rank motionskajak, kanske något typ en Nelo Viper 55 som jag iofs. inte provat men som verkar kul :) och en Bracsa FW. Orsaken att jag inte gärna kör ner egna grejjer är att det är 120 mil enkel väg och mina grejjer är "tröga". Istället för att tillbringa några dagar i bilen så kan jag flyga ner några dagar innan och bekanta mig med en ev. hyrd kajak. Ambitionen OM jag deltar är att inte komma sist :)

Nåväl, jag ska fundera vidare, så får vi se om det ramlar in en anmälan någon gång strax innan start... Kommer jag vidare i mina funderingar hör jag av mig direkt till er (Jacob/Ulf) via mail. När är sista anmälningsdag?
 
anmälan

sista frist för anmälan är i princip dagen innan start, och kommer du ner på morgonen med en kajak på armen går det säkert l¨osa ändå... men det vore trevligt att få på namnen lite i tid i förhållande till allmän planering.

Dina kajakbehov går nog lösa på något sätt, jag återkommer med det. Flyger du ner är egen paddel väl inget problem ? (delbar?)

/Jacob
 
En månad kvar

Nu börjar det dra ihop sig för M24KC 2011 och vi tänkte bara stämma av lite detaljer..

Vi paddlar för fullt här nere och håller som bäst på och varmkör banan. Mest för att samla upp allt skräp i kanalen i våra roder men även lura av en del fiskare sina drag.

Det mesta kommer annars att vara sig likt sen förra året, alltså:
Det kommer att vara öppet på klubben för de som kommer långväga och vill sova här.
Vi har fixat en support/paddelgrupp som kommer att hjälpa till under tävlingen. Där finns det möjlighet att köpa in sig på käk och dryck. Exakt innehåll och pris är inte bestämt ännu. Det går även bra att ha egna grejer med sig - komplett kök finns.
Tygmärken finns kvar sen förra gången, vi har särskilt gott om 180-km-märkena..Vi ska även försöka få ihop en tröjan som man kan skryta med på paddelträffar mm.
En liten nyhet, i år tillåter vi att man paddlar åt båda hållen i kanalen! Kommer troligtvis göra det betydligt roligare. Lite i a f..

27 st anmälda hittills men jag vet en del till som är på gång. De verkar dock vilja ligga lågt och maska formen.. Känner ni fler som eventuellt är sugna så hör av er, vi behöver veta för att planera inköp mm..

Det kommer mer info framöver men har ni frågor redan nu så kontakta oss!

Aktuell info på vår blogg: http://mkklangfard.blogspot.com/2011/03/malmo-24-hour-kayak-challenge.html
Och M24KCs sida: http://m24kc.blogspot.com/

Hälsningar
Ulf & Jacob
 
Hur gick det?

Kan man få reda på hur det gick med årets 24-timmars?
Ni fick bra med anmälningar såg jag. Var det verkligen 38 st som ställde upp också?
Blev det nya rekord och och nya hjältar?

När jag går in på er blogg är det bara tyst...(nånting om 3 dagar innan)

Resultatlistan????

häls thomas
 
Kan bara hålla med föregående talare...vill oxå se ett resultat....vet dom 4 första i mål...men vill se alla dom andra tappra ;)

/Janne
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.