Mervärde dyra termobyxor?

En bra modell tycker jag att utvärdera saker, borde även funka på kläder.

Man väljer kriterier, sen viktat man alla kriterier. Kriteriens betyg multipliceras med kriteriens vikt och alla kriteriers summa adderas. Så jag som har hög vikt på schysta förhållanden för anställda, tillverkning i Europa, miljöpolicy får ett par helt andra byxor än nån som bara har hög vikt på pris och kvalitet.
 
Jag tror som andra har varit inne på att man betalar mycket för garanti och kundservice

Det håller jag INTE med om.

Lågpriskedjor, oavsett om det är kläder eller prylar, är ju i regel ganska lätta att ha att göra med om man vill reklamera

I regel räcker det att komma tillbaka med varan och säga att den gått sönder och så får man en ny utan frågor
I vissa fall utan att ens visa kvitto

Detta är erfarenhet från butiker i stil med Clas Ohlson, Kjell & Co, Dressman, HM, XXL

De gånger jag haft problem med misstänksamhet och ovillighet vid reklamation är när jag köpt saker på småföretag som säljer dyrare märkesprodukter.

Stämmer till 100% enligt mina erfarenheter också. Oerhört imponerad över servicen hos kedjorna/lågpriskedjorna. Inget som helst tjafs och som du säger ibland tom utan att ens visa kvitto. Extra mycket beröm till Biltema och XXL.

I märkesbutiken är det snarare precis rakt motsatt. Alla möjliga kryphål ska användas innan man, efter mycket om och men, och en klar känsla av att vara jordens krångligaste människa får varan utbytt. Sist var det Peak i Barkaby som vägrade reklamera en jacka som använts totalt tio timmar och tvättats en enda gång. Dom gav sig fan på att tejpen över sömmarna släppt för att vi tvättat den med sköljmedel trots att så ej var fallet. Sen ska man stå där inne som en tiggare i 30-40min och argumentera mot 3 personal med 20 andra kunder som lyssnar. Allt annat än proffsigt.
 
Stämmer till 100% enligt mina erfarenheter också. Oerhört imponerad över servicen hos kedjorna/lågpriskedjorna. Inget som helst tjafs och som du säger ibland tom utan att ens visa kvitto. Extra mycket beröm till Biltema och XXL.
.

Ja det lönar sig väl bäst när man säljer varor med låg inköpskostnad och med stor omsättning.
Det lönar sig kanske mer att hålla sig väl med kunderna och hålla köpflödet igång.

Företaget "Porta pro" kör på liknande taktik då det gäller deras iphonelurar

De har väldigt bra ljud, men hållbarheten är usel. Dock har de en sk "livstidsgaranti", så varje gång lurarna börjar glappa skickar man in ett forumulär från deras websida så får man en ny med posten. Detta sker för min del typ 5-6 gånger om året.

Man kan ju invända att de verkar ha en usel hållbarhet. Å andra sidan, hade jag köpt ett par lurar för 1500 kr istället för 350 kr som iporta pro kostar - kanske de dyra gått sönder, säg efter 2 år istället. Och då hade jag inte haft nån livstidsgaranti att luta mig mot.

EDIT: vet inte var jag ville komma med detta, hörlurarna är inte direkt applicerbart då det gäller kläder...glöm detta..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Lars_P Dyra tröjor i ribbstickad polyester Kläder 23
prylManne Skalbyxor..Billiga eller dyra? Kläder 14
Martin Fjäderlätt Arcteryx dyra? En myt! Kläder 36
d-b Dyra skid-/telemark-/snowboardkläder? Kläder 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.