HM´s outdoorkläder?

Visste jag inte ens att de hade. Där ser man, det kanske man ska titta närmare på.
Ett tips!
Team Sporta säljer Haglöfs fleece enligt bild på lördag för 399:- (ord. 799:)
Använt en sådan nästan dagligen i 3-4 år och tvättat den hundratals gånger. Mycket bra kvalitet men nu gav sig dragkedjan så det får bli en ny. Ursäkta jag bytte ämne men ville bara tipsa :)ImageUploadedByTapatalk1418289248.410465.jpg


..sent using tapatalk
 
Då de flesta lågpris kedjor/märken har lite godtyckligt etiskt och ur miljösynpunkt lite mellan fingrarna tänk så försöker iallafall jag tänka mig för både en och 2 gånger innan köp. ibland 3 ggr......... Men visst ibland går det inte värja sig mot nästan gratis ;)
Stort plus till Fjällräven som har kommit med modell program där de mest slit utsatta delarna ska vara lätta att byta ut :)
Många tänker jo men jag kan köpa 3 styck till priset av 1= godtyckligt etiskt och ur miljösynpunkt lite mellan fingrarna tänk x3

Vilken erfarenhet har ni här på utsidan av lågpris kedjor/märke???
Själv har jag fått lämna tillbax sådana varor bara efter 1-3 månader pga av kvalitetbrist.
testade att köpa skor på lidl (bara för att jämföra)= sulan slets snabbt ned dvs mönstret under försvann snabbt och dämpningen i hälen var från början ca 20mm efter 2 månader var den ihop tryckt till ca 10mm. Någon behövande i Irak blev nog glad iallafall så någon nytta med köpet var det :)
Dåligt mönsterpassning och dålig sömnad är tipset att kolla upp innan köp. Det är min erfarenhet av HM trådstartaren Kp!
syna i sömmarna som man säger, även de dyra !
God fortsättning !
//Patrick
Ps. snart är jul rean här ;)
 
Några lågpriserfarenheter generellt: ITAB packaway: bästa icke-goretex-regnstället jag haft men efter 3 år har beläggningen på insidan börjat lossna; Stadium dunväst: varm, fullt funktionell och fortfarande hel efter ett års användning; Urberg vandringsstavar: perfekt funktion men rostiga nertill efter en fjällvandring.

Några HM-erfarenheter generellt (har inte testat den specifika kollektionen): Fingervantar: gör dig beredd på att de funkar ungefär som engångslinser; fleecehoodie: snöret och dess plastgrejer runt huvan pajade efter någon vecka, tröjan i sig håller fortfarande efter 3-4 år; T-shirts och kläder generellt: tenderar att tappa formen, har ofta sömmar som går upp, knappar som ramlar av, bomulls- och trikåplagg krymper i princip alltid i tvätten osv. Poängen med HM är väl just att de snabbt anpassar sig till olika trender och uppdaterar sortimentet oftare än andra klädaffärer. Det är inte meningen att du ska gå i "omoderna" kläder i mer än någon månad, det är ju vad hela affärsidén bygger på.
 
Jag kom på att jag har ett par träningsbrallor från HM:s sportkollektion, typ dessa.
Har haft dem på gymmet i något år. Inga sömmar har gått upp och formen är samma. Möjligen har de faktiskt gjort dessa kläder mer slitstarka än deras vanliga bomullsplagg?
 
Inte än!

Visste inte att de tagit fram en kollektion friluftskläder, finns kanske bara i utvalda butiker?
Kommer i a f titta på deras byxor, minst 1000-1500:- under andra svenska märken, men man får säkert vad man betalar för, och kanske inget att chansa med för vinterturerna.

Blir spännande att läsa första recensionen här!
 
Hej, jag har provat byxorna, dunjackan, softshelljackan, shortsen och nu flecen.

Byxorna sitter bra på, lätta på kroppen och att röra sig i torkar snabbt och för mig tillräckligt vindtät. Har inte provat några andra dyrare märken å andra sidan. Och än så länge har dom hållt.

Shortsen är lätta och sköna och torkar snabbt.

Dun jackan är genomsydd med en ganska grov dragkedja. Vikten ca 300 g har jag för mig. Luvan trädde jag in ett litet resårband i för bättre passform. Köpte den på halva priset och sen med lite mer rubbat så landade det 250 kr funkar runt nollan med en fleece under.

Softshelljackan är jag helt nöjd med, har haft mest när jag trampar pedalerna i ur och skur tur och retur från skolan.

Flecen fick jag igår och har inte hunnit använda den så mycket men den är skön å go än så länge.

Det är dock inga super finesser på kläderna med special lösningar för perfekt passform då får en nog öppna plånboken lite mer. Men helt klart funktionellt och jag behöver inte gråta blod om jag får en loppa ifrån elden på jackan osv :).

Ryggsäcken med ja :), höftbältet klippte jag bort då det inte passade så bra. Men som dags utflykt med barnen eller till stranden helt ok. Längre turer hade jag tittat på något annat.

Frugan jobbar på hm och håller koll på saker när dom hamnar på rea osv. Bla flecen som låg för en hundring nu tex :)!

Mvh Jonas
 
Shorts och träningströja som jag haft i flera år och kört badminton i minst 100 gr nu håller prima. Dock transporterar inte funktionströjan fukten super men klart godkänt (lika bra/dåligt som nike dry fit). Snygga och bra passform.

Har kompressionsstrumpor och kompressionsunderställ som också funkar fint. Andas bra men är så tunna att det är lätt att dra sönder dom om man har för tight storlek.

Har lämnat tillbaka en fleece som pajade i dragkjedjan efter några användningar.

Fleeceväst i fiberpäls är favoriten. Är en rip-off på Patagonias klassiska.

Vet att några bakom H&M sport har arbetat med ledande sportmärken tidigare (peak performence, haglöfs mm) och kan funktion och användarvänlighet även om största fokuset ligger på det modemässiga.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.