• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Alaska Highway 2008

Hej

Funderar på att göra Alaska Highway 2008 (sommaren)
2-3 veckor

Ev intr av resesällskap eftersom tilltänkt tvekar

Hans
 
Låter mycket intressant

Hallå där, låter mycket intressant. Verkar (från bilder på Wiki) väldigt rakt eftersom de (enligt wiki) efter andar världskriget rätat ut och plattat till den i omgångar.
Hur hade du tänkt att ta dig fram, Bil, cykel? 245 mil är ju rätt långt.
När tänker du åka?
Vad tror du att det kommer kosta?

/Johan
 
Hej

Tjena, låter intressant med Alaska. Berätta gärna mer om planen, aktiviteter osv.

/Jo

Planen finns fortfarande men kanske blir 2009.
Tanken var att åka antingen till Seattle eller Calgary och sedan köra Alaska Highway all the way till Anchorange, Fairbanks till att börja med.
Hem....kanske samma väg eller flyg....
Har en den eurobonus biljetter som jag skall knäcka....:)-

Har tyvärr inga bekanta som är lika äventyrslystna som jag....

Stefan M
 
Ytterligare info Alaskan Highway.

Tja,
Har släktingar som (när de var i 20-års åldern) var i Alaska 2 svängar. De färdades dock via bil på Alaskan Highway. Rekommenderas varmt. Rikt med djurliv längs vägen.
Då lagades Maten över öppen eld vid var lägerplats...

Vägen har på senaste åren rätats ut något men vad jag förstått är den fortsatt naturskön och 300 mil av upplevelser bara ligger och väntar.

Har funderingar på att köra till sommaren. Biljetter till Anchorage kostar ca 3.300kr om man köper nu, finns billigare att få tag i?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.