• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Argentina i december

Någon som har planer på att resa runt i Argentina i december i år? Har precis bokat min biljett (åker ner 9 december) och insåg att det kommer att bli lite ensamt. Planerar att åka runt mycket i norra Argentina - gränsen mot Uruguay, Brasilien och Paraguay - för att få se lite regnskog. Skåda fågel, leta reptiler, amfibier och däggdjur. Har även tänkt mig en sväng till Pampas, en tur till Peninsula Valdés (måste ju titta på sydkaparna!) och en runda till Tierra del Fuego. Har inga fasta tider förutom att jag måste vara i Puerto Montt (Chile) 11 januari.

Tidiga morgnar för att skåda fågel, sena kvällar/nätter med pannlampa för att leta däggdjur. Sover i tält och lagar egen mat. Hardcore-biolog en klar fördel.

Intressant?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.