El Handskar

Jag undrar om någon testat vilka el handskar som är bäst ska vara den typen som laddas upp med laddare. Jag har blivit handfrusen med åren .Har en bekant som talar varmt om Bucken tror jag det heter?
 
Handvärmare

Troligen betydligt bättre lösning med handvärmare typ Zippo. Då får du värme i upp mot 8 timmar. Har du sedan någon dl ren bensin så kan du få 8 timmar till - utan tillgång till el.
 
Moderna elvärmda handskar har instickad koltråd som gör hela handskarna, dvs även fingrarna, varma. Dessa kostar normalt en bra bit över 1000kr.
Xxl har en innerhandske av den här typen, med laddningsbara batterier. Jag vet hur bra hållbarheten är än, vare sig på handsken eller batterierna.
 
Nödvändigt?

Frågan är väl om de verkligen behövs koltrådar ut i fingrarna - tillför du värme till handflatan så lär nog fingrarna också hålla sig varma. Någon nackdel är det givetvis inte utom -möjligen- att det drar upp priset.
 
Frågan är väl om de verkligen behövs koltrådar ut i fingrarna - tillför du värme till handflatan så lär nog fingrarna också hålla sig varma. Någon nackdel är det givetvis inte utom -möjligen- att det drar upp priset.

Problemet är om du har nedsatt cirkulation ut i fingrarna, då hjälper det inte att handflatan är varm. Har en granne med Raynauds fenomen som lider så fort det blir kallaer än typ +15 grader... http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=565

Hon fick dock hjälp av någon nitroglycerinsalva. Hon kör annars med tumvantar och sådan där vätskepåse som man knäcker en metallskiva i och som kan återandvändas genom kokning (attans att jag inte vet vad de heter men det vet nog någon annan här ;) )
 
Vet egentligen ingenting om elhandskar. Men jag har sökt mycket på elsulor och elstrumpor. Verkar som de flesta är skräp och upplevelsen av de som anses bra, och förstås är svindyra, varierer ändå väldigt mycket. Slutade med att jag sparade pengarna och fortsatte frysa. Bedömde sannolikheten för att jag skulle frysa även med el som för stor.
 
Nöjd med både sulor och handskar

Jag har dessa sulor från Thermacell. Ger preciiiis den lilla extra boosten av värme man behöver. Men dom ersätter inte ordentligt varma kängor och strumpor utan finns där mer som ett stöd när det behövs och vid stillasittande.

Har även handske "Kiruna" som jag tycker funkar bra. Men nästan lika bra funkar ett par rejäla tumvantar . Dessa har även ficka för extern handvärmare. Jag har även sånna där zippo-värmare (hatar att frysa om händer och fötter) fast kopia från Ali-express för 65kr. Problemet är ju att du inte kan hålla i nånting utan måste stå med händerna i fickorna för det är där handvärmarna ligger. Men varma blir dom och räcker länge.
 
Tackar

Tackar för kommentarerna Har nu hittat Bucken handskar ska klara 6 tim kostar 1295 kr det kan jag ge om jag visste att det fungerade mer än några gånger ,det är ingen som läser detta som provat
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...