tandem..

När jag tänker på skärmflygning spritter det i mina ben och kittlar i mina tår.. Skulle vara tacksam för lite information om var man kan flyga tandem, och prisuppgifter på detta.

//mia
 
Blev riktigt sugen

Var inne och tittade lite på de olika klubbarnas sidor, och ska erkänna att jag blev riktigt sugen på att prova. Kan tänka mej att testa på någon ”provapådag” i sommar. Och senare gå igenom nån kurs.

Men om det nu är något som jag fastnar för, hur mycket får man beräkna att lägga ner på en begagnad utrustning? Någon som kan säga på ett ungefär.

/g
 
Skärm: Ny 20000:-, Fin beg. med prestanda nästan som en ny Ca 10-14000:-, lite äldre med sämre prestanda och lite fläckar men fortfarande med alla krav på säkerhet uppfyllda. Ca 5-10000:-

Nödskärm: Ca 2500:-

Sele: viktigaste av allt! Ny Airbagsele 6-7000:-
BegAirbagsele Ca 4000:- Det finns även äldre selar utan Airbag som uppfyller Svenska skärmflygförbundets krav för ca 2000:- Men jag tycker personligen att det är helt fel sätt att spara pengar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tfs_johan Tandem Skärmflygning 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...