Armbandsur

Hur blev det, är du nöjd med din klocka? De har många snygga modeller!

Det blev bra och jag är helnöjd med klockan, har inte premiärbadat den ännu men det börjar ju gå mot vår så det kommer nog ;-)

Armbandet var lite stelt i början men efter att ha blivit använd en tid och stängts/öppnats samt blivit blött några gånger så mjuknade det och nu sitter det jätte bekvämt.

Då jag är tidsperfektionist så gillar jag att den håller tiden så exakt, kollar mot fröken ur regelbundet och det diffar på någon sekund och det kan jag leva med, så kan rekommendera den och deras andra modeller lär inte vara sämre vad jag kan tänka mig.
 
Då jag är tidsperfektionist så gillar jag att den håller tiden så exakt, kollar mot fröken ur regelbundet och det diffar på någon sekund och det kan jag leva med, så kan rekommendera den ..
Det är dock inte säkert att nästa klocka som du eller någon annan köper är lika exakt som den du redan har.

Om du inhandlar 10 exakt likadana modeller med samma urverk så kan jag nästan garantera dig att ingen av dem uppvisar samma tid i slutet av den första månaden ;).

Jag har hört talas om en snubbe som köper typ 10 klockor som han sedan jämför och behåller den som går mest exakt.

Något annat gäller förstås för manuella klockor som går att regulera eller satelitstyrda klockor.

~Paul~
 
De hade snygga klockor de där MWC! Små och nätta många av dem också. Gillar de de kallar Classic Range. Lite småsugen på att testa en sån här.
https://uk-mwc-watches.myshopify.co...lack-1960-s-us-vietnam-pattern-military-watch

Har skrivit och frågat om de skickar från EU-land med tanken på attposten nu 'r boordrade att vara nitiska med tull/moms. Billigaste frakt är 94 SEK förresten, så behöver inte fler fylla i formuläret för att få veta det.


Har en gammal vattentät Certina som tickat på troget i mer än 30 år. Tog aldrig av den. Tills det jäkla metallarmbandet gick sönder. Visade sig att fästet inte är standard så omöjligt att köpa ett nytt som passar. Kan kanske modda nåt, men känns inte lockande och tror det blir svårt att få det att hålla.
 
Määä! Bara vattentät till 30 meter. Det betyder, enligt sajten de länkar till, att den "will withstand occasional splashes of water or light rain". Där sprack det. Vill kunna duscha, diska och simma med klockan på. Och gå i hällregn. ;)
 
Har prövat och har flera s k sportur med inbyggda kompasser, pulsmätning och väckarur. Alla ligger i 40-44 mm klassen på boettstorlek varje gång har jag gått åter till 30 mm ur.

Självuppdragande är trevligt, liksom 200 m vattentätt. Jag vaknar alltid tidigt så väckarfunktionen har jag fått stänga av som vaken. M a o så kan jag leva utan den.

Ur är en väldigt personlig sak har jag lagt märket till.

När jag arbetade i rövarland fick en 8$ Swatch pryda armen tills den blev stulen.

go tur
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.