Böcker, film, media Diskussioner om böcker, film och annan media som inte passar i mer specifika forum

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2016-11-28, 21:42
smux smux är inte uppkopplad

Jag vet inte vad ni gör, men nu har jag testat episod 3 på min mobil (Android) via NRK TV appen och även länken som Morgan anger på datorn med Internet Explorer. Båda fungerar helt problemfritt.
Svara med citat
Gammal 2016-11-29, 00:06
Dan B Dan B är inte uppkopplad

Monsen 2.6.
Någon som vet vad det är för hundmat han äter.
Har känt lukten på en del hundmat, det luktar inte gott.
Svara med citat
Gammal 2016-11-29, 03:18
KLAGER KLAGER är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Dan B Visa inlägg
Monsen 2.6.
Någon som vet vad det är för hundmat han äter.
Har känt lukten på en del hundmat, det luktar inte gott.
Det brukar väl vara torkad lever som inte luktar så gott, men det är helt ofarligt att äta, så ät på bara
Svara med citat
Gammal 2016-11-29, 07:01
JohnnyL JohnnyL är inte uppkopplad

Nu skall jag inte avslöja för mycket för dom som inte sett, men jag tyckte avsnitt 3/6 handlade för mycket om flottningen, skulle viljat sett mer om hur han gjorde eld, lagade mat och mer från lägerlivet. Det var dock länge sedan jag sett Monsen så sliten, börjar han bli gammal?
Svara med citat
Gammal 2016-11-29, 08:26
tomhylsan tomhylsan är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyL Visa inlägg
Nu skall jag inte avslöja för mycket för dom som inte sett, men jag tyckte avsnitt 3/6 handlade för mycket om flottningen, skulle viljat sett mer om hur han gjorde eld, lagade mat och mer från lägerlivet. Det var dock länge sedan jag sett Monsen så sliten, börjar han bli gammal?
Han hade inte sovit på två nätter. Första natten paddlade han och andra natten vandrade han. Sen gjorde väl de gamla kläderna och de "såphala" kängorna sitt också.
Svara med citat
Gammal 2016-11-29, 08:58
andreaze andreaze är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyL Visa inlägg
Ja det avsnittet var nog det sämsta hittils

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Svara med citat
Gammal 2016-11-29, 09:12
pysen78 pysen78 är inte uppkopplad

..ja det var inte ett så informativt avsnitt, men en del fina naturvyer, och, måste jag säga ganska bra TV ändå.
Första avsnittet som fått flickvännen att titta upp från plattan och börja leva sig in i hans umbäranden. Man tyckte ju ordentligt synd om honom, och riktigt njöt när han fick sin sovsäck och sitt kök tillbaka...
Svara med citat
Gammal 2016-11-29, 09:27
stenblock stenblock är inte uppkopplad

Jag gillade flotten - det visade med önskvärd tydlighet att det inte går som en dans att utan kunskap sno ihop en båt som om det vore en baggis

Gillar att det här programmet känns äkta och visar även när det går lite långsamt eller inte alls.. till skillnad mot för helt regisserade program av typen "bear grylls" eller "dual survival" så litar jag på produktionen
Svara med citat
Gammal 2016-11-29, 09:38
Calexico Calexico är inte uppkopplad

tycker avsnittet var kul, men hans flotte tyckte jag inte om. Borde man väl kunnat göra lite smidigare. Och paddeln var ju bedrövlig ha ha
Svara med citat
Gammal 2016-11-29, 11:21
stenblock stenblock är inte uppkopplad

Jag gillade inte flotten i sig men jag gillar att man ändå visade den och hur värdelös den var och att monsen trots god kämpaglöd inte är mcgyver
Svara med citat
Gammal 2016-11-29, 11:41
smux smux är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Calexico Visa inlägg
tycker avsnittet var kul, men hans flotte tyckte jag inte om. Borde man väl kunnat göra lite smidigare. Och paddeln var ju bedrövlig ha ha
Var trots allt ganska informativt om hur han först satsade på bärighet i sitt flottbygga utan direkt tanke på sidstabilitet och krängningsegenskaper. Hade han beaktat det från början hade han kunnat bygga bredare kring två parallellla pontoner ganska brett isär och troligen sparat ganska mycket tid.

Sen håller jag med om att det var en ganska tuff uppgift han fick den här gången, och inte minst de undermåliga skorna måste ha kostat mycket krafter. Uppfattade att han nämnde att han halkat och fallit runt 30 gånger som måste ha kostat mycket krafter. Fantastikst att se hur han klarade humöret trots dessa vedermödor och brsien på sömn.
Svara med citat
Gammal 2016-11-29, 13:13
seobserver seobserver är uppkopplad nu

Flottar skall vara breda, det fick vi lära oss i scouterna och de konsumerade mängder med energi att bygga, få i sjön och inte minst att paddla.

Hala kängor har jag gått i på en fjällmarsch där det var häll och ur i regn.
Man spänner sig i hela steget för att inte falla och ändå gör man det. Jag var helt utmattad efter 4 dagars halkande. Som tur var torkade det upp.

Med hänsyn till omständigheterna tycker jag nog att Monsen visar att han har tågan och -2km det är nästan inget.

go tur
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:00.

Logga in

Tips!