40-talister

Hejsan!

Vi är på jakt efter presenter till våra mor och farföräldrar och de är alla födda på 40-talet.. Vi letar efter någon filmbox eller kanske serie.. Finns det någon 40-talist här som kan tipsa om något ni brukade kolla på i yngre dar? Har funderat bland annat på en Audrey Hepburn kollektion, men skulle vilja ge något mer än bara det.. Alla tips mottages med glädje!

:)

/ Ada o John
 
Om dom är födda på 40-talet, så har du mycket från 60-talet till 80-talet dom skulle uppskatta, då var dom ju runt 20-40 års åldern, det är nog en period som sätter mest spår hos oss människor... Så leta bland dessa årtal på filmboxar och tv-serier...

Men själv hade jag uppskattat Audrey Hepburn boxen, fast jag är född på 60-talet, men jag är lite av en filmnörd hehe
Så det är inte helt fel att ge dom den boxen heller... bra filmer!

Rekommenderar dessa boxar:

Hem till byn
"1971 visade Sveriges Television det allra första avsnittet av vad som skulle komma att bli Sveriges överlägset äldsta tv-serie"
Krigets vindar (med Robert Mitchum)
Rötter
Reilly: The ace of spies (med Sam Neill)
Raskens (med Sven Wollter)
Någonstans i Sverige (med Janne Loffe Carlsson)
Utvandrarna / Nybyggarna
Tre Kärlekar (med Samuel Fröler)
Matador

Finns så mycket mer...

Mvh troswe
 
Senast ändrad:
Hittar du en box med James Dean är den säkerligen uppskattad.
Du bör nog ta ett "oskyldigt snack" med dina mor/far föräldrar. 40-talisterna kunde...

Mvh Glenn
 
Åh toppen, tack så mycket för tipsen!


Ute i sista sekund! Har Hepburn box och en samlingsskiva från Elvis - deras favorit men nu ska jag skriva ut era tips och springa ner på stan! :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.