Bästa outdoor filmen

En annan klassiker är The Edge från 1997: A billionaire and two other men are stranded, unequipped, by a plane crash in a dangerous wilderness. How many will survive to be rescued?
 
Förvånande att ingen nämnt "Den sista färden"

"Vägvisaren" av Akira Kurosawa kan också nämnas. Liksom en lång rad westernfilmer
 
Filmen "The Long Walk" handlar om en grupp fångar som flydde från fångläger i Sibirien. De vandrade till fots 6500 km ända till Indien via Mongoliet,Tibet och Himalaya. Ska vara baserat på sann historia. Jag tyckte den var bra.
 
Favoriten

Touching the void är, som någon nämnde tidigare, en grym blandning av film och dokumentär. Jag inte hur många gånger jag har sett den och trots det är den lika bra varenda gång.
 
Filmen "The Long Walk" handlar om en grupp fångar som flydde från fångläger i Sibirien. De vandrade till fots 6500 km ända till Indien via Mongoliet,Tibet och Himalaya. Ska vara baserat på sann historia. Jag tyckte den var bra.

"In 2006, BBC released a report based on former Soviet records, including "statements" allegedly written by Rawicz himself, showing that Rawicz had been released as part of the 1942 general amnesty of Poles in the USSR and subsequently transported across the Caspian Sea to a refugee camp in Iran and that his escape to India never occurred.[1]"

http://en.wikipedia.org/wiki/Sławomir_Rawicz
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
luktafotogen Filmen Home rekommendras. Den är gratis! Böcker, film, media 0
avslutat medlemskap 1003 Filmen Varg. Böcker, film, media 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.