Mot alla odds 2013

Någon som sett programmet ?

Enligt mig, vad det verkar, så är det en betydligt mer jordnära ledare denna gång jämfört med jägarinnan förra säsongen som tyckte allt var farligt. Dessutom var ju killen "Rasta" riktigt skön snubbe. Ya man :D

Hittils är denna säsong enormt mycket bättre än förra tycker i alla fall jag.

Men trots den bättre ledaren och Rasta så, det känns inte alls som Ingen grenser. Nu ska i och för sig inte Monsen vara ledare längre för Ingen grenser så vi får väl se hur det blir nästa gång. Men varför tycker man att Mot alla odds ter sig mer för att vara ett nytt "Robinson". Är det pga avsaknaden av nordisk natur ? Varför denna fixering vid att åka utomlands ? Man kan ju också fråga sig varför man är så fixerad vid att de ska vara i nordisk miljö, men det är väl för att man kan sätta sig in mer i situationen då.

Mot alla odds har varit mer "hemma". Man har kunnat leva sig in i situationerna, känna lukterna och känna vädret. Det norska har varit mer svenskt än det svenska.

Om de nu är tvungna att åka utomlands. Kan de inte välja en miljö mer lik våran. Ryssland ? Exotiskt men ändå inte ?

Mvh // Johannes
 
Har endast sett den brittiska och svenska varianten, tyckte det började trögt med att spendera 90 % av ett helt avsnitt med hon tjejen som blev tvungen att lämna direkt. Följt av en aftonbladet snyft artikel dagen efter. Men tycker serien fått fart nu och det är kul att se, bättre än mycket annat på TV.

Vore kul om de skulle vara i Sverige som du säger, även om jag inte direkt har några problem om vart de är nu. Som kajakpaddlare skulle jag tycka det vara kul om de skulle utföra en paddel expedition i den svenska skärgården. Det hade varit kul!

Håller verkligen med om att expeditionsledaren är bättre detta år, allt var så himla farligt förra gången osv osv.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
qy Ett fönster mot Ångermanälven Böcker, film, media 1
davst Island maj 2013 - film Böcker, film, media 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.