Bra nerladdade radioprogram att vandra till?

Så mycket bra förslag! Tack ska ni ha.

En mycket bra ljudbok att vandra o fnissa till är Babben Larssons självbiografiska JAG VÄGRAR DÖ NYFIKEN

Att lyssna på en franskkurs var dock urtrist.....då är det mysigare att fnissa

Nu verkligen längtar jag till mina örongodisar och till fjällen!!!!! Jag ska skänka er en tacksamhetens tanke på kalfjället.

Men kom gärna m fler tips! Jag skriver ner dem o sparar
 
skicka en kopia.....

Detta är en riktig klassiker. Peter Karlsson ('de blå grodorna'), musiker och multikonstnär ifrån Dalarna. Han sommarpratade redan i 1999 tror jag det var, men den ligger fortfarande ute att ladda hem på diverse ställen på nätet.

En njutning i humor, berättarkonst och mänsklig värme.

Vill inte tjata men detta sommarprat är ett måstemåstemåste! ;)

Fick den på cd av en kompis och drog på den i bilen hem. Efter 40 min bilfärd var vi hemma, men ingen gick ur bilen utan alla satt kvar och lyssnade - alla inkusive den då 5 år gamla tjejen (med myror i brallorna) som satt tyst som en mus i baksätet.

Ha en fin upplevelse!
(",)

gillar honom......
 
Läs och lyssna!

Missa inte heller Bokcirkeln i P1! Suveränt att läsa boken samtidigt och sedan få höra reflektioner och tankar från smarta personer. Varje bok delas upp på flera program, så man läser en del till varje gång.
 
+1 vad gäller p3 dokumentär.

Finns också p4 dokumentär som är av lite annan sort (oftare lite mer små människoöden än typ konspirationer rån och stadskupper som p3) Kan handla om någon skogsbonde och hans vardag eller nått sånt. Ganska småtrevligt.

Sen har de nån sorts dokmentärarkiv på SR också, som kan vara värt en titt.
 
talböcker på bibliotek

På mitt bibliotek är de flitiga med att köpa in talböcker numera - nyare ofta direkt i mp3-format medan äldre finns i vnaligt cd-format (kan ju nekelt rippas om till mp3 om man vill lyssna i mobilen/mp3spelaren).

Mitt bibliotek har också en elektronisk inköpsförslagslåda och ofta har de köpt in mina förslag på nya talböcker.

/Patrik, nöjd med vad man får för dessa skattepengar
 
Nu har jag en sprängfylld Ipod och kan knappt bärga mig. Har tjuvlyssnat på en del bla på några sommarpratare och i år bär jag med mig den tjockaste(läs tyngsta) boken jag haft med på vandring någonsin tack vare bokcirkeln. ;) Än en gång - tusen tack till er alla tipsare
 
Radio 1 har flera intressanta poddar att ladda hem. Gillar du politik och politisk debatt och diskussion är Federleys (Ja centerpartisten, som dock bjuder in politiker av olika färg i sitt program) podar rätt intressanta. Sen finns det ju en del humorpodar att ladda hem om du gillar sånt (fast de blir ju rätt flamsiga).
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.