Knivtillverkning som hobby!

Orange block är svåra att hitta, tro mig. Du kan alltid limma ihop tunnare skivor på olika sätt. Mina är drygt 8 mm. Eller gör en fulltånge. Jaja, hör av dig när du vill :)
 
Orange block är svåra att hitta, tro mig. Du kan alltid limma ihop tunnare skivor på olika sätt. Mina är drygt 8 mm. Eller gör en fulltånge. Jaja, hör av dig när du vill :)

Will do! Det blir nog en fulltånge inom kort 👍
Här provas det egengjord stämpel, kul!
 

Bilagor

  • 2B9D7F87-9B51-4227-B7E3-ABBC137B3B0D.jpg
    2B9D7F87-9B51-4227-B7E3-ABBC137B3B0D.jpg
    112 KB · Visningar: 278
Ser bra ut. Mycket stämplande där. Du får göra en stor stämpel istället, som täcker in hela sliret :)
Hur ser den ut nu då?
 
Ser bra ut. Mycket stämplande där. Du får göra en stor stämpel istället, som täcker in hela sliret :)
Hur ser den ut nu då?

Hehe, blev så här. Det var ju ett rent prov och första gången jag testade, och då lär man sig mycket. Bl.a. såg det perfekt ut innan jag blötformade sliran med min kydexpress, men trycket runt handtaget gjorde att stämplarna i det området i princip försvann :( Men, men, det blev ok tycker jag. Danglerdelen kvarstår att sy ihop
 

Bilagor

  • IMG_0176.jpg
    IMG_0176.jpg
    233.7 KB · Visningar: 245
Snyggt absolut. Våtformningen gör jag med fingrarna lite bara. Vad är det för läder?

Väldigt ”styv” spillbit från slöjddetaljer, 3mm veg. garvad oxhud. Shaftläder. Har ett par jättefina bitar rårand jag längtar efter att göra något av, gillar verkligen att jobba med det
 
Är du säker på att det är shaft? Ser ut som det är färgat från fabrik, brukar shaft inte vara. Och shaft behåller stämpling etc mycket bra..
 
Är du säker på att det är shaft? Ser ut som det är färgat från fabrik, brukar shaft inte vara. Och shaft behåller stämpling etc mycket bra..

Säker och säker... Det salufördes som det, om jag inte missminner mig. Det kan absolut vara annorlunda, jag är inte så haj på lädertyper (än). Allt jag vet är jag gillar tjockt, styvt läder som är vegetabiliskt garvat, och detta kvalade in
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.