Lärobok

Jag är precis hemkommen från ett lyckat högviltsprov. Den teoretiska delen läste jag på distans via ett material på internet. Så här i efterhand hade jag nog önskat att jag istället gått en traditionell studiecirkel. Jag har saknat diskussionerna. Dessutom så har jag ju inte haft någon lärobok utan allt material har legat på internet.

Nu skulle jag vilja skaffa en bra bok i ämnet och jag undrar förstås: Vilken bok är bäst?

HåkanF
 
Grattis till älgen! Ska panga min till veckan! :p

Hmm, jag pluggade med sv. jägarförbundets kurslitteratur. Är 5-6 olika böcker som riktar in sig på olika områden. Tex Jägaren, Vapen, Lagen och Jakthunden etc. Upplevde dem väldigt trevliga att läsa och är mycket bilder, frågeställningar och förklaringar. Är dyra dock...

Jägarnas riksförbund kurslitteratur är en bok + lagbok. Upplevde den som mycket text och dåligt med bilder. Men har ändå allt man behöver... Bara bläddrat i den snabbt men det va inget som tilltalade mig. Är dock ett billigare alternativ jämfört med en hög med böcker som de tar bra betalt för...

Är du intresserad av någon speciell typ av jakt? Då skulle jag satsa på lite böcker som du har intresse i. Och glöm för all del inte jaktdagboken! :p
 
En bra bok, men i vilket ämne ? Jakt generellt ? Älgjakt, storviltsjakt, jaktlagen, jaktberättelser, kulvapen, hagelvapen, småviltsjakt, jakthundar. Ja listan kan göras lång..



Mvh // Johannes
 
En bra bok, men i vilket ämne ? Jakt generellt ? Älgjakt, storviltsjakt, jaktlagen, jaktberättelser, kulvapen, hagelvapen, småviltsjakt, jakthundar. Ja listan kan göras lång..



Mvh // Johannes
Jag vill ha tag på böcker - en eller flera - som täcker hela utbildningen.

Myskon - har du några titlar?

HåkanF
 
Jägareförbundets Jägarskolan används på de flesta utbildningar. Den köper man i paket med övningsbok mm. Den innehåller allt från djur, natur, etik till vapen och olika jakttyper. Är man van att vara i naturen och har sett lite djur som man är intresserad av att veta vad det är så behöver man ingen litteratur alls. Jägarexamen är nog det enklaste utbildning som jag gått!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...