Barn och friluftsliv Allt om barn

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-02-03, 08:43
vandringskängan vandringskängan är inte uppkopplad

Vagn i fjället med barn?

Hej! Jag undrar om det är någon som har testat gå med kärra/vagn med barn i fjällen? Jag har två stycken som är för små för att gå själv, och jag funderar om exempelvis Nordic Cab eller liknande modell skulle fungera att gå i Abisko-trakten med..

Någon som har någon lösning? Ett av barnen kan man ta på ryggen, men båda går såklart inte. Skulle vara smidigt med någon typ av kärra.
Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 09:25
Grahniskogen Grahniskogen är inte uppkopplad

Tveksamt.

Har svårt att se att det skulle gå, tyvärr. Möjligen på kortare funktionsanpassade slingor. Ett tips är att passa på under vårvintern! Mycket lättare att få med två barn i en syskonpulka. Då kan du göra fina dagsturer, glöm inte stighudar bara. Allt finns nog att hyra.
Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 13:25
thureb thureb är inte uppkopplad

På dagsturer går det utmärkt att bära två barn till den minsta/e är typ året. Den mindre i bärsele på magen den större i bärstol på ryggen.

Rallarvägen och liknande går med joggingvagn skulle jag tro. Lyssna med STF Abisko och Lapplandia i Riksgränsen.

Thure
Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 13:57
Farbrorvattenmelon Farbrorvattenmelon är inte uppkopplad

Klart det går...

Klart att det går att gå med barnvagn i fjällen😀

Bara man har tålamod och en inte alltför känslig vagn så går det bättre än vad man tror.

Det funkar även i snö...😉

Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 14:23
DoktorGlas DoktorGlas är inte uppkopplad

Skulle en sån där enhjulig dragkärra kunna funka? Det finns ju några varianter nu. När jag skulle googla upp nåt exempel hittade jag en som redan har en färdig lösning. Måste ju ivf funka bättre än en barnvagn eller tvåhjulig cykelkärra.

https://www.honeybadgerwheel.c ... -looking-for

Borde ju vara enkelt att modda de andra enhjuliga "tärrängsläpkärrorna" på liknande sätt.
Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 14:27
DoktorGlas DoktorGlas är inte uppkopplad

Fast just den där är visst meningen att man ska köra som en skottkärra. Tycker det verkar effektivare med en man drar.
https://www.youtube.com/watch?v=hSjYZPbTs6o
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:49.

Logga in