• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Aktiviteter på gång i Götaland

Då var det min tur!:

* Jag och Theo (Twri) + en fransk bulldog samåker i en bil tillsammans med Malin86. Vi har inte bestämt vems bil än, men bådas är ganska små. Att åka fler än så med packning är nog inte att det lättaste. Eftersom vi åkt så långt redan på morgonen (från Laholm och Halmstad, 2 h för mig och 2,5 för Malin) så hade det varit skönt att träffas vid Kyrkhult istället för Mörrum, men det är väl inte upp till mig att bestämma antar jag.

* Jag och Theo + hund delar ett tält, om det inte finns plats i vindskyddet, för då hade i alla fall jag velat sova där! (jag rekommenderar också att man tar med öronproppar då hunden har en tendens att snarka.....och han skäms inte!)

* Vi har eget kök med oss.

Nu närmar det sig med stormsteg! Ska bli så himla skoj! :)
 
Pga tågstrejk och få tågavgångar en helgdag så åker jag bil själv från Nässjö.

Funkar det att jag åker till Kyrkhult och inte Mörrum? Det är smidigare då jag kommer från norrifrån. Jag kan plocka upp någon längst med vägen men jag tror inte att jag passerar någon. Hojta till om jag har fel.

Jag tar med mig ett kök+kokkärl.

Jag kommer inte att ha mig med något tält.
 
halloj!

Jag möter upp de som kommer med tåg i mörrum. vilka är ni? tider?
Tänk dock på att vi har begränsat med plats i bilarna så det är viktigt att du/ni kollar av hur läget är med det.

mellan mörrum - kyrkhult har jag 2 platser över i bilen.
Moa har tingat 1 plats, den andra kommer gå efter när man skrev att man ville med.
så kommer du med tåget och känner dig träffad så hojta till om den andra platsen.
Självklart går det bra att möta upp oss i kyrkhult eric.
föreslår att vi samlas på parkeringen vid kyrkan då i kyrkhult.

tält och kök = solo. Vid kris så går det in en liten person i tältet(riktigt riktigt liten i absiden).

låter som att eric åker på att bära tobbes extra tält till sig och någon till ;)

Nu är det super duper pepp här :)
 
Hej!

Jag möter upp vid kyrkan i Kyrkhult, åker till mina föräldrar imorgon kväll. Menar ni parkeringen precis framför kyrkan eller? Om det finns plats åker jag från Mörrum och tillbaka till Kyrkhult annars löser jag det på annat håll.

Jag har tyvärr inget tält så jag sover gärna i vindskyddet i så fall. Har inget stormkök med mig så får man låna en gryta av någon och koka lite vatten så är jag nöjd!!

Ser fram emot denna helgen! Kommer bli supertrevligt att träffa så mycket folk!

Med vänlig hälsning Marina
 
Varför skulle det bli tågstrejk just denna helg??

Jag hade ju tänkt ta tåget men ni vänliga från Halland har ni en plats över ni bilen?
Kan ta mig Klippan, Perstorp eller Hässleholm.

Eller finns det någon annan som reser från närheten av Helsingborg?

Om inte tips på alternativ färdväg?
jag plockar med 3 manna tält (stort) eget kök jag med..
 
Jag är ledsen men en väg via Hässleholm från Halland skulle innebära ca 50min extra restid. Vi kör med vickans bil från Laholm via Markaryd, Osby, Lönsboda. Därmed blir det svårt att erbjuda plats denna gång.
 
Logistiskt sett så borde så många som möjligt ses i Kyrhult. För annars ska vi börja med en transport som kanske inte behövs. Vi vill ju ha så många bilar i Mörrum som möjligt när vi kommer fram...
Och transporterar vi en massa människor från Mörrum till Kyrkhult på lördag förmiddag så måste typ alla bilar köra tillbaka till Mörrum igen för att åter köra tillbaka till Kyrkhult med chaufförerna. Om någon kan förstå hur jag tänker.

Men om vi istället ses i kyrkhult (de som kan) så är man redan på rätt plats och endast en transport behöver göras.

Jag kommer att köra till Kyrkhult och släppa av Theo, Malin och hunden, sen kör jag till Mörrum. Eller? Det spelar ingen roll i vilken ände min bil står, början eller slut, men jag har bråttom hem sen så i slutet kanske hade varit att föredra.

Någon tranpsortplanerare som vill styra upp oss lite?
 
bil förslag

Vickan gänget och tobbe kommer ner med 2 bilar av 2personer till mörrum.
tobbe verkar ha mest plats i sin så den parkeras i mörrum.
då blir det 2 platser lediga i retur lill bilen + mina 2 platser.

lördagen några åker tillbax till kyrkhult i stor bilen sen verkade det som att marina kunde fixa någon som hämtade i mörrum så där borde det bli några platser oxå.

alt.2
Vickan och tobbe kommer ner med 2 bilar av 2personer till mörrum.
vickan lämnar sin för snabb hemtransport . tobbe och eric åker med marinas transport hjälp tilbax till kyrkhult på lördagen.

KOmmer ingen till mörrum med tåg så räcker det dock med en bil ner från kyrkhult på fedagen.
Håller med FiskarN , typiskt med strejk just nu !
 
Tja
Jag tänkte köra från Kristianstad och försöka lämna bilen i Mörrum.
Kommer behöva vara tillbaka vid 17 tiden i krstad så jag kanske knatar på lite fortare på lördag.
Tänkte joina vindskyddsfolket. Inte packat än men tar säkert med mig stormkök med 1x kastrull.

Messa mig på 0761457101 om ni vill åka Krstd-Mörrum

Åker gärna med någon Mörrum-Kurkhult
 
vi som träffas vid mörrums kyrka gör det vid 9.30 snåret för avfärd mot kyrkhult.

Ni som kommer till kyrkhults kyrka direkt så är det kl 10 som vi träffas där.

mvh Patrick
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Joakim Ambrosson Dags för aktiviteter! Träffar 0
Gentiana Aktiviteter i Kalmartrakten Träffar 2
Magla Toppturs kollega sökes GBG sattsar på Høgrutajotunheimen Träffar 1
turbo100 Ny på friluftsliv :) Träffar 0
Avslutat medlemskap150409 Ekologiskt liv på landet någon? Träffar 4
D300 Söndag på Bergslagsleden Träffar 0
hamrin Fjällvandring med fokus på fågelskådning&foto Träffar 0
Nya vänner på gotland? Träffar 1
såg Nån som vill hänga på en tur nästa år. Träffar 7
mattias.rodehuser En ensam vandrare söker sällskap på tur Träffar 0
Kosmopolit finns det några äldre människor på denna sidan? Träffar 2
bohem Softa med mig på Västkusten. Träffar 4
Stiffmeistern Kille (gubbe) på 45 med son på 3 1/2 söker någon att utöva friluftsliv med. Träffar 0
Christian1 Sugen på cykelsemester v.34 och/eller 35? Träffar 0
svejan Tjejen på Addnatures nyöppning 2011-05-13 [Efterlysning] Träffar 20
idrottaren Tiokamp på Gotland Träffar 1
MarieC Alby Gård- Tyresta Gård på söndag 10/4 i sol! Träffar 1
lleberg Sugen på en toppen vintertur? Träffar 12
såg någon vill hänga med på en vintertur Träffar 0
emil. Fjällvandringsvänner för tur på ca 3 veckor i början av september bl.a. genom Sarek Träffar 9
Kustridaren På gång i Göteborgsområdet Träffar 66
Dr.Jones Någon Malmöhund som vill med på skogtur 09-03-16? Träffar 0
rimn Häng med på rask promenad i Skatås lördag 14 mars Träffar 0
rimn Åttan eller tian i Skatås på lördag 28 februari Träffar 0
avslut1008 Sällskap på skidtur i vår och vandring i sommar Träffar 1
aik_putte Salto och Abisko i mitten på augusti Träffar 0
Jennisan_82 Singlar på Västkusten Träffar 7
Henke foppa Undran om tonåringar på utsidan Träffar 14
Anna_G Sörmlandsleden på lördag! (31/3) Träffar 10
medsolskenskeniblick Friluftskompisar sökes, nåt på gång den 18/3? Träffar 3
karin Vildmark Förslag på Praktikplats Träffar 1
lizzybizzy28 Hitta på nåt tillsammans! Träffar 2
sachsaren Vi träffas i München, lördag kl. 5 på eftermiddagen. Träffar 38
liquidmonkey Götland på cykel Träffar 0
mackan_85 7 grabbar på roadtripp i Augusti! Träffar 6
tovalova Vinter på Makalu Träffar 0
avslutad121105 Söker någon att som vill ut på äventyr Träffar 6
rockocean Återträff för fjällisar på Malungs Folkhögskola Träffar 1
andersni träningspolers (gjärna på cykel) i e-tuna sökes Träffar 0
ulol Friluftsintresserad familj på västkusten sökes Träffar 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.