Skatebindningar för NNN sko?

Jag har lyckats sparka sönder mina ena Rottefella R3 bindning. Plastskalet har spruckit i framkant och det är bara en tidsfråga innan det faller i bitar.

Nu finns flera möjliga modeller att välja bland än för 3 år sedan.
Jag har en NNN sko så det är NNN och Prolink som är av intresse.

Ni som har köpt skatebindningar den senaste tiden, vilken modell tycker ni fungerar bra?
 
Jag har NIS-platta på mina skridskor och där har jag Rottefella Exercise skate. På mina skejtskidor har jag Rottefella Xcelerator 2.0 Skate som jag tycker känns bättre.
Men du kanske inte har NIS-platta på dina skridskor? I så fall kanske prolink är ett bättre alternativ.
 
Skulle rekommendera Prolink som är enda? bindningen som går att skruva fast då R3 utgått.
NIS finns det de som profilen lossnat från bindningen för då det kan bli betydligt tvärare stopp på skridskor än skidor. Används NIS rekommenderas att säkra den genom att borra genom bindning och profil och säkra med skruv.
 
Laga skal på R3 är enkelt

Att skalet spricker på R3-bindningen påverkar inte funktionen. Jag har lappat skalet på ett par gamla skejtskidor med smältlim från Biltema som ska fästa bättre på plast och det har fungerar utmärkt i 2 säsonger nu. Om du inte saknar några bitar så kan du nog skjuta upp bindningsbytet ett par år till.

Jag tycker att Prolink är betydligt lättare att ta av och på än Rottefellas nuvarande längdbindningar och att den känns mer gedigen. Jag har inte koll på om Prolink har samma hålbild som gamla R3 eller inte.

/T
 
Samma hålbild på alla Salomonbindningar

Jag har inte koll på om Prolink har samma hålbild som gamla R3 eller inte.

/T
Salomon har samma hålbild på alla sina bindningar så du behöver alltså ha hål som även passar för Pilot och Propulse.
Källa: Egen erfarenhet då jag "uppgraderar" den klassiska skidparken från SNS till NNN då NNN blivit de facto-standard.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...