Gissa position Stockholms län

Verkar som både jag och Daniel börjat upprepa bilder som vi lagt ut tidigare. Daniel har gissat rätt på min bild från herrbadet i Saltis två gånger och även en av bilderna ovan var uppe även 2016.

Förra gången så blev min gissning så småningom Gunnarstenarna men jag vet inte om det är rätt.

Thure
 
Fin insjö där Sörmlandsleden passerar. Börja gissa så kommer ledtrådar.

Thure
 

Bilagor

  • P4134585.jpg
    P4134585.jpg
    17.9 KB · Visningar: 154
Näshultasjön söder om Eskilstuna kan jag tänka mig är fin att åka på även om jag inte gjort det själv..
Men är dåligt insatt i trådens "regler". Vad räknas som Stockholmsområdet?
 
En ledtråd är att Sörmlandsleden går nära södra stranden. Ofta är det slät is utmed den skuggade sydstranden vid våråkning. Detta var ett morgonkör varför mot ljuset försvårande isbedömningen när vi åkte mot öster.

Thure
 

Bilagor

  • aP4134593.jpg
    aP4134593.jpg
    75.8 KB · Visningar: 146
Närmare men sjön ligger längre västerut.

Bilden nedan tagen nära vändpunkten i öster där isen börjar mjukna i förmiddagssolen.

Thure
 

Bilagor

  • P4134604.jpg
    P4134604.jpg
    33.7 KB · Visningar: 131
Uttran är det inte. Leta längre västerut.

Upprepar ledtråden att Sörmlandsleden passerar södra stranden av sjön, vilket stämde bra på Uttran. Uttran är också en fin skridskosjö sent på våren med hög sydlig skuggstrand.

Bilden nedan precis där vi vände i öster. Byggnaderna är rätt kända. Här finns en staty av en man från Värmland.

Thure
 

Bilagor

  • P4134606.jpg
    P4134606.jpg
    65.5 KB · Visningar: 121
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.