Överblivet AkkaTält

Har ett Fjällräven Akka som vi inte längre brukar, då vi uppdaterat tältinnehavet lite, men, vad ska man göra av det?
Vi vill ju att det ska få komma ut och användas, vi har nog använt det en natt på tio år, och våra vuxna barn vill inte ha det!
Försöka sälja?
Skänka till tex Fritidsbanken?
Hyra ut via tex Hygglo?(de fyra Akka som ger träff på Blocket är uthyres via Hygglo)

Jag vet ju att det är ett väl fungerande och lättmonterat tält, (tror knappt att vi satt upp det i dagsljus) men, Fjällräven har ju gjort sitt för att sänka och urvattna modellnamnet Akka genom att sälja tält i en massa olika modeller och kvaliteter under det namnet genom åren, och jag är tveksam till om det är idé att försöka sälja, folk kan ju köpa sprillans nya tunga och dåliga tält från F*ltema eller J*la för inga pengar, så varför skulle någon vilja köpa ett 20 år gammalt Fjällräven?

Någon som har erfarenhet av uthyrning via tex Hygglo?
Vi har tidigare i livet funderat i dom banorna, eftersom släkt och vänner lånat och frågat om att låna både tält och takbox och andra fritidsgrejer!
 
Nu är jag otroligt skeptisk till att sälja tält så, jag vill gärna se tält uppsatta, både om jag köper nytt, men framförallt begagnat, och, de tält jag köpt begagnade har köparna varit väldigt måna om att visa dom uppsatta, både för att visa skicket och för att visa hur uppsättningen går till, det har känts tryggt för mig!
 
Det är ju ganska olika alternativ du föreslår och dina egna krav på proceduren underlättar ju inte för dig.

Vill du bli av med det och att det ska användas. Ge det till någon du vet behöver det. Eller sälj det billigt (vet du att det är helt och funkar så är risken för besviken köpare liten).

Vill du ha intäkter och kan tänka dig att lägga tid på att administrera det, pröva att hyra eller låna ut, du kan ju alltid sälja det senare. Eller följ din egen beskrivning av säljprocessen för att få ut lite mera intäkter för ett bra tält. Om det känns tryggt (även om du nu är säljaren).

Äldre tält är förstås skörare och kanske inte alltid värda så mycket, men kan ju mycket väl duga för en enklare tur på sommaren i hyggligt väder, vilket nog är majoriteten av tältnätterna för de allra flesta.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.