Musik när man dyker

Jag hade en vattentät mp3-spelare som det gick utmärkt att simma med, tveksamt om det skulle gå att dyka. Förmodligen kan man snorkla med en enklare variant, men bara hålla sig vid ytan.
 
Lämpligt förstainlägg för mig :p

När jag dyker med hjälm går det ypperligt att dyka med diverse musikspelare, det enda som inte pallade trycket riktigt va en gammal samsung-telefon som jag skulle ha musik från. När jag kom upp hade mikrofonen dött, sen dog funktion efter funktion under en vecka tills den va stendöd...

Med huva är det inte lika roligt, testat en gång och det blir nog inte mer. Hade mp3-spelaren på bröstet (under dräkten...) och sladden gick helt enkelt upp genom halstätningen. Använde mig av en "vattentät" modell av lurar som jag har när jag tränar, kändes som en lysande idé i några minuter. Men efter en stund är det inte lika kul, det gör helt enkelt skitont efter ett tag då lurarna konstant pressas in i öronen av luvan.

Med en annan modell av lurar kanske det skulle gå, en som får plats bättre i örat utan att sticka ut.

//Snowy
 
Kanske kul i teorin men i praktiken vill åtminstone jag kunna höra saker som t.ex:

-Båtmotorer (vid uppstigning särskilt förstås)

-Knackningar (annan dykare som ber om uppmärksamhet via knivskaft mot lufttub)

-Flödande lufttank/reservregulator

Sen är ju tystnaden blandat med bubblande utandning en del av tjusningen. Ibland vore det nog trevligt med helmask och kommunikationssystem men det är rätt charmigt med primitivt teckenspråk också, man brukar ju pladdra om upplevelsen så det räcker ändå när man kommer upp.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...