Gissa position Stockholms län

Det är ett populärt ställe att övernatta på. Och öster om dina första två gissningar. Bilden är från ca 2007 så kanske ser det lite annorlunda ut där nu.

Thure
 
Min första känsla när jag såg din bild var att det var vid Årsjön (som jag passerar säkert tiotal gånger varje sommar.)

Men vindskyddet ser ut som på denna bild så därför blev det gissningar på andra ställen. Men om din bild är från 2007 så kan det ju förklara det hela.
 

Bilagor

  • årsjön.jpg
    årsjön.jpg
    62.4 KB · Visningar: 151
Har inga bilder så tog en från google maps. Kanske är den lite klurigare än de andra jag haft på sistone.

Vi är vid vägs ände, men var är vi?
 

Bilagor

  • a.jpg
    a.jpg
    47.2 KB · Visningar: 148
Tyvärr inte rätt.

Bilden är från ett ställe som har samma namn som en sommartid mycket populär skärgårdsö i samma kommun, dvs Värmdö.
 
Tack för ledtråden Lasse. Jag tänkte på att det skulle kunna vara ett före detta färjeläge och spanade på gamla färjeläget för förbindelsen till Djurö/Vindö innan Djuröbron byggdes men fick inte det att stämma.

Är det en gammal ångbåtsbrygga på bilden?

Svaret bör alltså vara Sandön och Myttinge med berget Morfarslåret.

Hittade en bild som verkar bekräfta antagandet https://www.google.com/maps/uv?hl=s...hUKEwifi6To6eblAhWxk4sKHY_BAlAQpx8wCnoECA0QBg

Thure
 
Skulle kunna vara en gammal ångbåtsbrygga, men jag vet faktiskt inte.

Du prickade dock in positionen perfekt. Misstänkte att Sandhamn/Sandön skulle leda dig rätt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.