Toppturstips runt Ramundberget (skoteravstånd)

Ska upp med några kompisar till Ramundberget i mars och funderar på vad det kan finnar för åkning förutom helags. Vi har skotrar så allt nära skoterlederna funkar fint.

Målet är att åka tre dagar på helags men vore bra med en backup vid dåligt väder eller vid dålig snö.
 
Har inte koll på lederna

Men jag tycker Skarsfjällen verkar intressanta. Står väl en del i boken Toppturer i Sverige kanske? Go tur! Fast jag tycker man kan gå och skippa skotern ;-)
 
Men jag tycker Skarsfjällen verkar intressanta. Står väl en del i boken Toppturer i Sverige kanske? Go tur! Fast jag tycker man kan gå och skippa skotern ;-)

Det bästa vore ju om man slapp skoter men blir svårt att ta sig till helags inom en vettig tidsram.. Skars ligger ca 7 km från lederna så det är en möjlighet.

Vi har boken svenska toppturer så vid skapligt/bra väder är det inga problem. Vore bra att ha en backup vid blåst dock då det inte är speciellt roligt att vara uppe på kalfjället då.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...