Utrustning!

Har anmält mig till Öloppet i Augusti och ser verkligen framemot denna utmaning!
Dock har jag aldrig testat på nåt liknande innan men det finns ju oceaner av tid att träna på fram till starten men först och främst vill jag veta lite om utrustningen.

http://oloppet.se/

Det jag förstår att man behöver är:

Våtdräkt

Skall man ha full längd eller skall man köra en modell som är bara till knän och armbågar? Har tänkt att bara köpa en våtdräkt som man sedan kan ha till triathlon, VB och även multisport, går det att hitta en optimal?

Finns det speciella dräkter för just mulitsport som är bättre och lättare att springa i än de man surfar och dyker i?

Lagkamraten är också oerfaren men har våtdräkt sedan innan men den är just en surfing våtdräkt, hur komemr den funka?
Jag bor i Göteborg så tar tacksamt emot tips på affärer i närheten!

Skor

Vet om att femmans sport har Sveriges bredaste sortiment på multisport skor men vad skall man tänka på här? Antar att den skall vara lätt, även när den kommer i kontakt med vatten men känns som att risken för blåsor och skavsår är stor när stopningen försvinner allt för mycket? tips här? Tejpa fötter och kötta på bara?

Magväska

Nån speciellt märke som man skall spana in? Vet att vaude sysslar mycket med vattentäta väskor har de även multisportväskor?

Ytterliggare har jag gogglat runt men finner inte mycket info om hur allt går till väga.
Har man vattentäta påsar med sig med torra strumpor som man byter?
Skall man ha snorkel?
skall man ha simfötter`?
Skall man ha "simhänder"?
Eller springer och simmar man bara utan att byta kläder och enbart har med sig bars i väskan?

Tacksam för svar!

/total nybörjare!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
johannakoppel Utrustning! Multisport 4
lgniklas Idéer på utrustning och mat till FEM 60? Multisport 18
sventas Utrustning Multisport 1
Jonas_A F.E.M utrustning Multisport 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...