Tossåsen-Anarisstugan via Dörrsjön ?

Hej
Har gått in den omvänd riktningen, Anaris till Dörrsjön.

Från Anaris gick jag på leden tills man kommer över krönet mot Hällådalen. Ganska snårigt ner mot Anaris, så leden rekommenderas. Sen har jag för mig att jag gick ganska rakt på dalen mellan Tjåervientjahke och Gaagka.

Dörrsjöns östra strand är sten. Ganska stenigt även vid stugan. Längs södra stranden en bit bort finns det bättre tältplatser.

Annars är det lättvandrat vad jag kommer ihåg. Fin vandring tills snåren ner mot Anaris...

/Peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
piaea Tossåsen-Arådalen-Anarisstugan Fjällvandring 1
HansViktor Vandring Lunndörren till Dörrsjön Fjällvandring 8
Görane Ta sig från kläppen/ljungdalen till Tossåsen. Fjällvandring 9
Skägg1 Parkering Tossåsen Fjällvandring 7
piaea Övernattning Tossåsen? Jämtland Fjällvandring 2
CathrineC Tossåsen - Lunndörren 1 natt i tält Fjällvandring 3
Gregorius Tossåsen - Lunndörren Fjällvandring 16
JoeSwede Tossåsen boende? Fjällvandring 6
John_T Parkering i Tossåsen? Fjällvandring 8
HALS Vandra sträcka Tossåsen-Arådalen-Höglekaredalen? Fjällvandring 0
JohannaO Tips på tältplats Vallbo-Anarisstugan-Lunndörren-Vallbo Fjällvandring 8
andreaze Grusväg till Anarisstugan Fjällvandring 27
HellenS Treriksröset till Abisko via Geppohyttan & Rostahytta Fjällvandring 3
Jesper1972 Abisko till Vakkotavare, via Unna Allakas (eller inte ?) i Augusti Fjällvandring 9
Tompaa Alternativ rutt Kebnekaise-Nikkaluokta via Tarfala mot Cievrralahku Fjällvandring 4
Pirak Vista -Nikkaluokta via Cievrralahku Fjällvandring 4
Ooscar Abisko till Nikkaloukta via Siellavaggi, Mårma, Kaskasavagge och Tarfala Fjällvandring 14
JimmyH Ljungdalen (Kläppen) till Gåsen via Ljungans Vindskydd och Holkendurrie? Fjällvandring 10
Mumfi Feedback på två turer (Salto-Salto via Sarek, Abisko-Nikka utanför KL) Fjällvandring 3
Lindamariaerika Förlänga tur mellan enafors och ramundberget. Gå via gåsen eller annat? Fjällvandring 7
labbman Enklaste vägen mellan Saltoluokta och Aktse via Rapadalen Fjällvandring 2
bo.liss Från Sarvesvagge till Alggavagge via Tielma och runt Jågåsjgaskajiegna Fjällvandring 11
stormfrog Keb runt Vistas -> Keb fjällstation via Tarfala: Över Duolbanjunecohkka eller Längs Drakryggen? Fjällvandring 10
Robtrek Kebnekaise till Ritsem via Sirččám och Gágirjávri / Teusajaure Fjällvandring 15
Pellonen Klinken - Skars via Tvärån? Fjällvandring 12
Llama Frågor om alternativ rutt Abisko-Nikkaluokta via Nallo/Unna räita Fjällvandring 9
adropofnature Rago to Padjelanta via Trolldalen Fjällvandring 15
Struensee Nikkaloukta -vistasdalelen tillbaka via Tarfala Fjällvandring 3
tobstu Södra Kungsleden via Drevdagen eller Röskåsen ? Fjällvandring 0
labbman Sourva - Ritsem via Skarja, Ruohtesvagge Fjällvandring 9
Joonaka Abisko-Nikkaluokta via trepassleden(?) Fjällvandring 5
Jörgen Åhgren Fältjägaren-Sylarnas Fjällstation via Sylsjön Fjällvandring 1
xoxoxo Tarfala - Kebne fjällstation bakvägen via "Drakryggen" - Hur ser sträckan ut? Fjällvandring 4
Vandrefalken1976 Abisko - Kebnekaisr/Nikkaluokta via Lapporten och Mårma i september? Fjällvandring 1
ennamaria Från bron över Aliseatnu norr-västerut mot Abisko via Ballinvággi Fjällvandring 9
syftkompass Råd kring Låktatjåkka - Abisko (via Trollsjön) Fjällvandring 14
Nikolai Låktatjåkko fjällstation via Trollsjön? Fjällvandring 9
Gunnar81 Nordkalottleden, sträckningen Katterat - Ritsem (via Sitashyttene, Pauro, Röysvatn) Fjällvandring 1
Fretek Ljungan-Gåsån via Holkendurrie Fjällvandring 3
simpe Nya kängor som tar mig från skogen via lågfjället och till högfjällen och topparna Fjällvandring 2
Kryddost Abisko - Vistas - (ej via Keb) Nikkaloukta Fjällvandring 2
Erixolen Singidalen - Kebnekaise via Sinnibakti/Vierranvarri Fjällvandring 7
qy Kebnekaise via Guobircohkka Fjällvandring 3
Vortexstar69 Turberättelse Abisko - Nikkaluokta (via Mårma & Vistas) Fjällvandring 4
såg Gå mellan Låkkajåkka- Abisko via Kåsevagge Fjällvandring 3
Matilda3 Sistaminuten-hjälp att välja: Jämtlandstriangeln+Norge VS Abisko-Nikka via Vistas Fjällvandring 0
bombuspolaris Kaitum via Kebnekaise mot Abisko och Riksgränsen? Fjällvandring 4
Peran71 Bunnerfjällen via Handöl Fjällvandring 8
Erixolen Trollsjön via Vassijaure eller Låktatjåkka? Fjällvandring 10
Kicki J Sulitelma runt via Nordkalottenleden. Motsols eller medsols? Fjällvandring 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.