Dålig service naturkompaniet

Skojar du?

Varför ska kunder som besvärar butiken få extra fördelar gentemot alla trevliga kunder som kan läsa på/fråga så att köpet blir som de tänkt sig?

En frågeställning man ofta ställs inför när man arbetar i butik.

Om du jobbar i butik och tycker att det finns kunder som "besvärar" butiken så skall du byta jobb! Tala om var du jobbar så kommer i vart fall aldrig jag dit.
 
Om du jobbar i butik och tycker att det finns kunder som "besvärar" butiken så skall du byta jobb! Tala om var du jobbar så kommer i vart fall aldrig jag dit.

klart det finns sådana kunder, tex de som provar ut kängor och sen handlar online hos konkurrent. De parasiterar ju på andra. helt klart otrevligt beteende
 
Inte bara en baksida

klart det finns sådana kunder, tex de som provar ut kängor och sen handlar online hos konkurrent. De parasiterar ju på andra. helt klart otrevligt beteende

Du har ju som säljare ett utsökt tillfälle att bryta det beteendet när du har kunden hos dig så det finns ju fördelar med att ge god service. Du vet ju inte när kunden kommer in vad avsikten är och att ha en grundinställning som innefattar att en del kunder "besvärar" gör det nog svårt att engagera sig i sitt jobb.
Du har rätt i att vi som handlar i affären får även betala kostnaden för alla andra som är "otrevliga" nog att "besvära" personalen och sedan handlar hos någon annan.. Men det beteendet är ju en följd av att vi vill ha konkurrens och valmöjligheter så det är nog bara att acceptera.
 
Läs innehållsförteckningen nästa gång!
Naturkompaniet som är en seriös och bra affärskedja gjorde helt rätt!

Naturkompaniet är en dyr modekedja för hipsters i stan som helst bara vill signalera att de är friluftsmänniskor.

Varför köpa där när man kan hitta samma saker betydligt billigare på nätet? För servicen? Ja, kanske för nybörjar-Jocke med fet plånbok, som ska köpa sin första 3 kilos ryggsäck för fjällvandringen i hammarbybacken till sommarn. ;)
 
Det du länkar till är väl maten som är riktat till militären?

Real Field Meal?

De brukar sällan ha en skarpt lysande färg på sina förpackningar av förklarliga skäl.
 
Det du länkar till är väl maten som är riktat till militären?

Real Field Meal?

De brukar sällan ha en skarpt lysande färg på sina förpackningar av förklarliga skäl.

Jag skulle tro att real packeterar samma mat i påsar av olika färg beroende på tilltänkt köpare. Gröna påsar till grönklädda militärer och orange eller annan färg för tilltänkta civila köpare. Maten som sådan ska ju ätas av människor oavsett yrke och klädsel. Jag tror således du kan finna lika innehåll i påsar av olika färg från real.

/Patrik, som ätit reals produkter ur både orange och grön påse
 
Jag har också ätit Real både ur grön och orange påse. Det smakar samma oavsett färg på påse.

Vad jag kommenterade var att det fördes fram att den vegetariska påsen numera var grön, och det länkades till Field Meal som är grön då den kundgruppen är militär.
 
Om du jobbar i butik och tycker att det finns kunder som "besvärar" butiken så skall du byta jobb! Tala om var du jobbar så kommer i vart fall aldrig jag dit.
Jag jobba rinte i burik och har sett kundet besvära personalen. Även fast man jobbar i butik så förtjänar man ett schysst bemötande.

Tur jag inte har butik, jag skulle be otrevliga kunder gå ut samma väg de kom än mindre ge dem goodwill.

Skickat från min G8231 via Tapatalk
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ma100 northstar.se långsamt och dålig service Butiker och leverantörer 7
duchess outdoorexperten.se - dålig service! Butiker och leverantörer 14
grodanbolle Haglöfs, dålig service! Butiker och leverantörer 10
behnke Otroligt dålig servic på Exped! Butiker och leverantörer 21
Calexico Exped service Butiker och leverantörer 18
Argusgranskare Bra service Lundhags Butiker och leverantörer 3
Argusgranskare Perfekt service av Lundhags Butiker och leverantörer 5
60år Bra Service Butiker och leverantörer 1
roger_madsen Service Butiker och leverantörer 2
JohnnyL Naturkompaniet Butiker och leverantörer 13
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
Lost Wanderer Bojkotta Naturkompaniet Butiker och leverantörer 14
AnteÅ Naturkompaniet i Sundsvall Butiker och leverantörer 7
Hunter91 Naturkompaniet - Leverans till butik Butiker och leverantörer 2
albin90 Tältkampanj hos naturkompaniet 2014? Butiker och leverantörer 7
mintermos Aldrig mer Naturkompaniet Butiker och leverantörer 52
zzeezz Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
tomhylsan Naturkompaniet Butiker och leverantörer 7
Winell Naturkompaniet orderbekräftelse Butiker och leverantörer 10
rija Hej då Naturkompaniet Butiker och leverantörer 60
flanell Naturkompaniets Marginaler Butiker och leverantörer 96
Info Naturkompaniet - Reklamation av Haglöfs Nansen Mountain Pant. Butiker och leverantörer 9
mralex Prisättningbluff Naturkompaniet? Butiker och leverantörer 11
johanv Naturkompaniet Butiker och leverantörer 37
novas husse Naturkompaniet tar över? Butiker och leverantörer 6
niklaz Naturkompaniet - pruta? Nej tack. Butiker och leverantörer 59
Niklas L Friluftsbolaget = Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
MikkeK Superkasst!! Naturkompaniet Friluftsbolaget Butiker och leverantörer 0
kfs Naturkompaniet=Friluftsbolaget=Fjällräven Butiker och leverantörer 12

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...